JÁTÉKRA FEL!

Sólyom Hortenzia: Plüsselkapó , Catch the Snail (Kapd el a csigát)

A játék neve, címe: Plüsselkapó , Catch the Snail (Kapd el a csigát)

A játék pedagógiai célja: Átismételni a hét napjait

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Elég tér legyen

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Plüss, szókártyák

Technikai igény: szék (de elhagyható)

Az előkészítés feladatai: Szókártyák készítése, terem elrendezése

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A termet közösen rendeztük át

A játék megnyitása, nyitánya: Üdvözlés. Ráhangoló kérdések. Kerettörténet. Játékszabályok ismertetése.

Franciaországban járunk, és megszerettük a csigát. Minden nap azt szeretnénk enni, ezért kell elkapni.

A játék menete, játékszabályok:2 csapat, a szókártyákkal megegyező színű csapatok, kékek és zöldek, mérkőzik egy plüss csigáért. Én momndom magyarul a nap nevét, és akinek a kezében van az angol megfelelője szókártyán, az indul a csigáért. A legtöbb pontot zerző csapat nyer. Ha rossz napon indult el a csigáért, ponlevonás.

A játék lezárása: Összesítjük a pontokat, kiosztjuk a jutalmat.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Itt matricát adtam a nyerteseknek, és plusz pontot a másik csapatnak (ugyanaz az értéke)

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – a csapatokat lehet másképp felosztani (pl. random szerűen kiosztani a zöld és kék szókártyákat) – lehet úgy is, hogy a kártyák egy kupacban vannak, és onnan választják ki a megfelelő szókártyát – haligali – lehet futás helyett kúszás, békaugrás, stb. – a szókártyák begyűjtése miután már szóbakerült

A játékvezető speciális feladatai: Nem számítottam arra, hogy elfelejtem, hogy már melyik napot mondtam már, így érdemes jegyzetelni, vagy nekem is kártáyt használni

Egyéb/megjegyzés: Az alulmaradt csapat számára vagy a versengés miatt előfordulhat, hogy pont szorongást vagy csalódást okoz a játék. Ha viszont nincs győztes, akkor elveszhet a motiváció. Nekem is szükségem lenne olyan irányban fejlődnöm, hogy a játék öröméért játsszunk, és ne a nyerésért, és így is legyen motiváció.

A játékot lejegyezte: Sólyom Hortenzia