A játék neve, címe: Plüsselkapó , Catch the Snail (Kapd el a csigát)
A játék pedagógiai célja: Átismételni a hét napjait
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Elég tér legyen
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Plüss, szókártyák
Technikai igény: szék (de elhagyható)
Az előkészítés feladatai: Szókártyák készítése, terem elrendezése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A termet közösen rendeztük át
A játék megnyitása, nyitánya: Üdvözlés. Ráhangoló kérdések. Kerettörténet. Játékszabályok ismertetése.
Franciaországban járunk, és megszerettük a csigát. Minden nap azt szeretnénk enni, ezért kell elkapni.
A játék menete, játékszabályok:2 csapat, a szókártyákkal megegyező színű csapatok, kékek és zöldek, mérkőzik egy plüss csigáért. Én momndom magyarul a nap nevét, és akinek a kezében van az angol megfelelője szókártyán, az indul a csigáért. A legtöbb pontot zerző csapat nyer. Ha rossz napon indult el a csigáért, ponlevonás.
A játék lezárása: Összesítjük a pontokat, kiosztjuk a jutalmat.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Itt matricát adtam a nyerteseknek, és plusz pontot a másik csapatnak (ugyanaz az értéke)
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – a csapatokat lehet másképp felosztani (pl. random szerűen kiosztani a zöld és kék szókártyákat) – lehet úgy is, hogy a kártyák egy kupacban vannak, és onnan választják ki a megfelelő szókártyát – haligali – lehet futás helyett kúszás, békaugrás, stb. – a szókártyák begyűjtése miután már szóbakerült
A játékvezető speciális feladatai: Nem számítottam arra, hogy elfelejtem, hogy már melyik napot mondtam már, így érdemes jegyzetelni, vagy nekem is kártáyt használni
Egyéb/megjegyzés: Az alulmaradt csapat számára vagy a versengés miatt előfordulhat, hogy pont szorongást vagy csalódást okoz a játék. Ha viszont nincs győztes, akkor elveszhet a motiváció. Nekem is szükségem lenne olyan irányban fejlődnöm, hogy a játék öröméért játsszunk, és ne a nyerésért, és így is legyen motiváció.
A játékot lejegyezte: Sólyom Hortenzia