JÁTÉKRA FEL!

Majzerné Varga Ildikó: Állatkert

  1. A játék neve, címe: Állatkert
  2. A játék pedagógiai célja: figyelemfejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét ,hogy a hirtelen mozdulatoknál figyeljenek egymás testi épségére(véletlen karmolás , egymás szemébe nehogy belekapjanak).
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs kellékigénye a játéknak.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Ha tanteremben játszunk,akkor össze kell tolni a padokat,helyet kell csinálni a résztvevők számának megfelelő nagyságú tér kialakításához.Biztonságosabb helyszín a tornaterem vagy az udvar.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha tanteremben játszunk,akkor segítenek összetolni a padokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: „Állatkertes” a játék címe. Negyedik osztályos tanítványaim adták ezt a címet. Több játékot kevertem átalakítottam,így jött létre egy új játék. A játék leírása : Körben állnak a játékosok, a játékvezető középen .A játékvezető valakire rámutat és azt mondja,hogy „Huh!” ,az leguggol,a bal és jobb oldalán álló játékosok pedig egymásra mutatnak és kimondják a szemben álló nevét. Próbajáték következik előbb lassan,hogy legyen idejük „kapcsolni”, majd gyors egymásutánban. Nehezítés: Valakire a játékvezető rámutat és azt mondja :”Kakas”,annak kakas módjára kapirgálni kell. A tőle jobbra és balra álló szomszédjai így tyúkok lesznek,ők a szárnyukat csapkodják. Próbajáték után jöhet a halacska. Akire a játékvezető rámutat és azt mondja:”Halacska”,annak némán tátogni kell és a tenyereivel a fülét eltakarva a hal kopoltyúinak mozgását kell utánozni. A tőle jobbra és balra álló játékos rajzolja a levegőbe a hullámokat a halacskának. Próbajáték után a következő állat a nyuszi. Akire rámutat a játékvezető és azt mondja: „Nyuszi”,annak helyben kell ugrálnia páros lábbal a kezeit a mellkasa előtt tartva „nyuszis”mancstartásban. A tőle balra és jobbra álló játékosok mutatják neki a nyuszifüleit.
  18. A játék lezárása: Megegyezés szerint pl.a negyedik "nyuszi"-nál a három játékosnak egyszerre kell bekiálltania ,hogy "game over".Figyelniük kell ,hogy hányszor volt már nyuszi és mindhármuknak ki kell mondani a játék vége felkiáltást.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, elismerem a gyors reakcióikat.Megkérdezem,hogy érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: További állatokat a gyerekek ötletei alapján beletettünk a következő játékba.Így még jobban kellett figyelniük,ugyanakkor még izgalmasabb ,viccesebb lett a játék. Az állatkertünk további lakói : gorilla : saját mellkasán két kézzel dobol,a jobb és bal oldali szomszédja a képzeletbeli banánt fogja egyik kézzel,a másik kézzel kibontja. Lovacska : helyben üget, a jobb és bal oldali szomszédjai a kiscsikók,ők a lovacskához közelebbi kezükkel fogják a lovacska vállát és vele ügetnek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályokat apránként ismertetem,először csak 1-2 állatnévvel játszunk,így könnyebb megjegyezniük . Minnél jobban megy ,annál gyorsabban lehet játszani.
  22. Egyéb/megjegyzés: Negyedik osztályos tanítványaim nagyon szeretik játszani.Hiszen ők adtak további ötleteket ,hogy hosszabb ideig tartson a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Majzerné Varga Ildikó