JÁTÉKRA FEL!

Molnár-Kármán Katalin: Juss a túlpartra!

A játék neve, címe: Juss a túlpartra!

A játék pedagógiai célja: a csoportkohézió erősítése

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Hívjuk fel a játékosok figyelmét, hogy ne ütközzenek össze, amikor ugrálás közben egymással találkoznak!

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: aszfaltkréta

Technikai igény:

Az előkészítés feladatai: krétát beszerezni, köröket krétával felrajzolni

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Rajzolhatják a játékosok is a köröket.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok ismertetése, esetleg egy lassított próbajáték.

A játék menete, játékszabályok:A betonra, aszfaltra egymással érintkező köröket (25-30 kört) rajzolunk krétával, mintha egy hosszú hernyót rajzolnánk kb. 40-50 cm átmérőjű körökből. Ha ezzel elkészültünk, a játékosok 2 csapatra oszlanak: egyik csapat a körsor egyik, másik csapat a körsor túlsó felénél áll fel. Rajtszóra mindkét csapatból 1-1 játékos elkezd páros lábon ugrálva (minden körbe bele kell ugrania) haladni a másik csapat felé. Amikor ugrálás közben a 2 játékos találkozik, kő-papír-ollóval döntik el, hogy melyikük haladhat tovább. A vesztes kiáll a körből, de csapattársa azonnal elindulhat az ellenfél játékosával szembe. A cél, hogy valamelyik csapat átérjen a másik csapat térfelére.

A játék lezárása: A játék akkor ér végét, amikor az egyik csapat játékosa átugrál a másik csapat térfelére.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok megdicsérése sportszerűségükért. Gratulálás a nyertes csapatnak.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékosok száma, életkora, a rendelkezésre álló idő alapján a körök számán változtathatunk.

A játékvezető speciális feladatai: Célszerű a játék megkezdése előtt egy lassított próbajátékkal demonstrálni, mi is lesz a játék lényege.

Egyéb/megjegyzés: –

A játékot lejegyezte: Molnár-Kármán Katalin