JÁTÉKRA FEL!

Vadné Tóth Flóra: Szökés kacsintásra

  1. A játék neve, címe: Szökés kacsintásra
  2. A játék pedagógiai célja: Összpontosítás, figyelemfejlesztés, az egymásra figyelés erősítése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő játéktér biztosítása
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre.
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai háttér biztosítására.
  13. Az előkészítés feladatai: Szükség esetén a játéktér kialakítása (a tantermi székek, padok elpakolása)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szükség esetén a játéktér kialakítása (a tantermi székek, padok elpakolása)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék térformájának beállítása: a játékosok párba, a párok körbe állítása
  17. A játék menete, játékszabályok: Keretmese (saját ötlet) Egy várbörtön minden foglyára egy-egy őr vigyáz. Őket a messziről érkezett Lovag tudja csak kiszabadítani fogságukból, egyetlen kacsintásával. Játékszabály: 1. A „Lovag” a kör közepén áll. 2. A párok belső tagjai a „foglyok”, a külsők az „őrök”. 3. A Lovag rákacsint valamelyik fogolyra. Ha az észreveszi, hogy a Lovag rákacsintott, igyekszik hozzá szaladni. 4. Az őrök igyekeznek a szökést megakadályozni. Ha időben elkapják a szökevényt – megfogják a karját – a fogoly visszalép a helyére. 5. A Lovag újra próbálkozik valamelyik párnál. 6. Ha sikerül a szökés a megszökött fogoly középre áll, ő lesz a Lovag. A Lovag őrré válik, a külső körbe áll. Az őr fogollyá változik, a belső körbe áll.
  18. A játék lezárása: A játék addig játszható, amíg mindenki minden szerepkört kipróbált, illetve a játék aktivitása nem hanyatlik.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megköszönöm az aktív részvételt, és azt, hogy vigyáztak egymás testi épségére. A nagyobbakkal megbeszélhető, hogyan érezték magukat a különböző szerepekben, hol kellett legjobban figyelni, melyik volt a legnehezebb feladat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Az őrök nem nézhetnek fel, csak a fogoly sarkát nézhetik 2. A foglyok széken ülnek. (Megjegyzés: ebben az esetben a játék kockázati szintje közepesre változik. Fel kell hívni a figyelmet a balesetveszélyre!)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felhívni a figyelmet az óvatos játékra, a lehetséges balesetveszélyre.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék jellege: Ügyességi, kismozgásos fogójáték, szórakoztató játék
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vadné Tóth Flóra