A játék neve, címe: Egérfogó/házas fogójáték/
A játék pedagógiai célja: A természetes mozgáskészségek fejlesztése. Az életkoruknak megfelelő mozgástapasztalatok megszerzésének biztosítása.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívás-ne lökjék ki egymást a karikából, ne ütközzenek össze.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: 1 db cica fejdísz,13 egér fejdísz, műanyag karika ( a résztvevők számánál eggyel kevesebb)
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: Fejdíszek, karikák kiosztása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Fejdíszek elkészítése szabadidőben/színezés, nyírás/.
A játék megnyitása, nyitánya: Érdeklődés felkeltése a fejdíszek felmutatásával, kerettörténet elmondásával.
A játék menete, játékszabályok:Egérfogót játszunk. Képzeljétek el, hogy ti vagytok a kisegerek és egy éhes macska el akar kapni, meg akar enni titeket. Választunk egy macskát. A többiek az egerek. Minden egér válasszon magának egy fejdíszt és egy karikát (ez lesz az egérlyuk) és álljon bele. Egy kisegérnek azonban nem jut karika ( egérlyuk). A macska messziről figyel, észreveszi, egy óvatlan pillanatban kergetni kezdi az egeret, aki ijedtében beszalad az egyik egérlyukba. A lyukban azonban csak egy egér fér el, ezért a benne levő egérnek ki kell szaladnia és új egérlyukat kell keresnie. Ha a macska megfogta az egeret, szerepet cserélnek. Ha nem sikerült és már nagyon elfáradt, más játékost választunk.
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a macska megfogta az egeret. Szerepet cserélnek. Ha nem sikerült megfognia választunk az önként jelentkezők közül. Megjegyzés: van aki direkt megfogatja magát mert macska szeretne lenni.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a játékban való aktív részvételért. Figyelmük felhívása, hogy ne mindig ugyanabba az egérlyukba ugorjanak, mindenki kapjon esélyt a játékra.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játékosok számának növelése, más állatok párosítása, másfajta mozgásforma (pl. tenyéren, talpon mászás stb.).
A játékvezető speciális feladatai: Először próbajátékot játszunk. Ha azt látom, többen nem értik a játékszabályt, megismétlem, újrajátsszuk. Folyamatosan biztatom őket, szurkolok.
Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot még nem ismerték, hasonlót már játszottunk, de úgy látom kedvencük lesz.
A játékot lejegyezte: Juhász Csabáné