JÁTÉKRA FEL!

Juhász Csabáné : Egérfogó/házas fogójáték

A játék neve, címe: Egérfogó/házas fogójáték/

A játék pedagógiai célja: A természetes mozgáskészségek fejlesztése. Az életkoruknak megfelelő mozgástapasztalatok megszerzésének biztosítása.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívás-ne lökjék ki egymást a karikából, ne ütközzenek össze.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: 1 db cica fejdísz,13 egér fejdísz, műanyag karika ( a résztvevők számánál eggyel kevesebb)

Technikai igény:

Az előkészítés feladatai: Fejdíszek, karikák kiosztása.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Fejdíszek elkészítése szabadidőben/színezés, nyírás/.

A játék megnyitása, nyitánya: Érdeklődés felkeltése a fejdíszek felmutatásával, kerettörténet elmondásával.

A játék menete, játékszabályok:Egérfogót játszunk. Képzeljétek el, hogy ti vagytok a kisegerek és egy éhes macska el akar kapni, meg akar enni titeket. Választunk egy macskát. A többiek az egerek. Minden egér válasszon magának egy fejdíszt és egy karikát (ez lesz az egérlyuk) és álljon bele. Egy kisegérnek azonban nem jut karika ( egérlyuk). A macska messziről figyel, észreveszi, egy óvatlan pillanatban kergetni kezdi az egeret, aki ijedtében beszalad az egyik egérlyukba. A lyukban azonban csak egy egér fér el, ezért a benne levő egérnek ki kell szaladnia és új egérlyukat kell keresnie. Ha a macska megfogta az egeret, szerepet cserélnek. Ha nem sikerült és már nagyon elfáradt, más játékost választunk.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a macska megfogta az egeret. Szerepet cserélnek. Ha nem sikerült megfognia választunk az önként jelentkezők közül. Megjegyzés: van aki direkt megfogatja magát mert macska szeretne lenni.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a játékban való aktív részvételért. Figyelmük felhívása, hogy ne mindig ugyanabba az egérlyukba ugorjanak, mindenki kapjon esélyt a játékra.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játékosok számának növelése, más állatok párosítása, másfajta mozgásforma (pl. tenyéren, talpon mászás stb.).

A játékvezető speciális feladatai: Először próbajátékot játszunk. Ha azt látom, többen nem értik a játékszabályt, megismétlem, újrajátsszuk. Folyamatosan biztatom őket, szurkolok.

Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot még nem ismerték, hasonlót már játszottunk, de úgy látom kedvencük lesz.

A játékot lejegyezte: Juhász Csabáné