JÁTÉKRA FEL!

Tompa Andrea: Ki vagyok én az erdőben?

A játék neve, címe: Ki vagyok én az erdőben?

A játék pedagógiai célja: gondolkodás fejlesztése, kifejezőkészség fejlesztése, fogalomalkotás fejlesztése, memória fejlesztése, figyelem fejlesztése

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: egymásnak ütközés elkerülése, berendezési tárgyak, bútorok figyelembe vétele

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: írószer, papírlap, ragasztószalag

Az előkészítés feladatai: A játékosok számának megfelelő lapokra állatok felírása. Egy-egy lapra egy-egy erdei állat kerül. Pl.: medve, róka, nyúl, farkas, bagoly, stb.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szükség esetén a terem/szoba átrendezése, nagyobb szabad hely kialakítása.

A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők egy nagy kört alkotva helyezkednek el. A résztvevők hátára felragasztom a feliratozott papírlapokat, fontos, hogy a játékos ne lássa a saját lapját.

A játék menete, játékszabályok:Az erdő lakóit elvarázsolta egy vicces kedvében lévő tündér. Mindenki átváltozott egy másik állattá, de vajon ki milyen állat lett? A hátadon lévő papírra ez fel van írva, de nem látod a feliratot. Beszélgess a többiekkel, segítsetek egymásnak, derítsd ki, mivé varázsolt el a tündér! Bármelyik játékostársadhoz odamehetsz, kérdezhetsz tőle a barkochba szabályai alapján. Olyan kérdést kell feltenned magadról, melyre „igen”, „nem” vagy „nem tudom” válaszok valamelyike adható. A kérdés elhangzása után a kérdezett játékosnak válaszolnia kell, majd ő tehet fel kérdést a társának. Ezt követően mindkettőjük továbbmehetnek, és kereshetnek egy másik beszélgetőtársat. Ha úgy érzed, hogy már tudod a választ, gyere ide hozzám és mond meg nekem. Ha a válasz helyes, akkor leveszem a papírlapot és visszamegy a játékos, hogy tudjon a többieknek segíteni.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha mindenki megfejtette, hogy milyen állattá változott.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Beszéljük meg, ki hány kérdésből találta ki magát, milyen kérdések segítettek a legjobban?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A résztvevők számánál több papírlap készítése esetén a játékosok több körben visszamehetnek egy-egy új lappal.

A játékot lejegyezte: Tompa Andrea