JÁTÉKRA FEL!

Mohai Károlyné: Ugráló verebek

  1. A játék neve, címe: Ugráló verebek
  2. A játék pedagógiai célja: A rendelkezésre álló rövid szabadidő játékos eltöltése, felfrissülés, versenyhelyzet teremtése és oldása. Szórakoztató, állóképességet és figyelemkoncentrációt igénylő játék, melyben a játékosok ügyessége is számít.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelni kell rá, hogy ugrálás közben ne tegyék le a lábukat, és ne zavarják egymást. A testi épségükre nagyon vigyázzanak!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kötél a kör elkészítéséhez, gesztenye
  12. Technikai igény: Speciális technikai kellékre nincs szükség
  13. Az előkészítés feladatai: 4-5 m átmérőjű kör megrajzolása, gesztenyegyűjtés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen a parkban gesztenyét gyűjtünk, ez lesz madáreledel. 40-60 db-ra lesz szükségünk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az összegyűjtött gesztenye lesz a madáreleség, ezt beszórjuk a 4-5 m átmérőjű körbe. Kiválasztunk egy játékost, ő lesz a mátyásmadár, aki igyekszik eleségét megvédeni a körön kívül fél lábon ugráló verebektől.
  17. A játék menete, játékszabályok: A verebek fél lábon ugrálva hol beugranak a körbe, hol kiugranak belőle. Közben igyekeznek a madáreleséget felcsipegetni, megszerezni maguknak. A mátyásmadár ezt nem engedi, a körben futkározva megcsipkedi a verebeket, azaz megérinti őket. A megcsipkedett verebek az addig összegyűjtött madáreledelt visszateszik a körbe, és kiállnak a játékból. A legügyesebb veréb az, aki a legtöbb eledelt gyűjti össze. A következő játékban ő lesz a körön belül és próbálja elkapni az éhes verebeket.
  18. A játék lezárása: Több forduló után eldől, hogy ki a legügyesebb veréb, ki a legügyesebb mátyásmadár, azaz ki fogta meg a legtöbb verebet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A résztvevőknek megköszönöm a balesetmentes játékot. megdicsérem a legügyesebben játszókat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más kerttörténettel, esetleg más mozgással
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozottan figyelnem kell a játékosok testi biztonságára, a szabályok pontos betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mohai Károlyné