JÁTÉKRA FEL!

Simon Judit: Hazatalálás az állatkertbe segítséggel

A játék neve, címe: Hazatalálás az állatkertbe segítséggel

A játék pedagógiai célja: A gyermek legalább két dololgra igyekezzen koncentrálni, az egyik a plüss által (-unk) kiadott hang és az ahoz megfelelő karnyútás, mozdulat.

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők úgy üljenek le egymás mellé török ülésben, hogy a játék által szükséges mozdulatoktól ne sérüljön a másik résztvevő.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Bentre játékhoz mi egy plüss madarat választottunk.

Technikai igény: Szőnyeg

Az előkészítés feladatai: Helyet készíteni egy szőnyegen és előkészíteni egy plüsst.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekekkel félre toltuk a fotelt és előkerestünk a játék feladathoz egy megfelelő plüsst.

A játék menete, játékszabályok:A gyerekeknek hétvégén a tanulás után szóltam, hogy most képzeletbeli utazáson vesznek részt és jöjjenek velem. Leültünk egy szőnyegre olyan távolságra, hogyha előrefelé és felfelé nyújtjuk ki is a karunkat plüssel ne zavarja a másikat. Megkértem őket először, hogy csukják be a szemüket és gondolják azt, hogy egy állatkertben vagyunk. Ebben az állatkertben viszont elszökött egy plüss kakadu a ketrecből.Viszont én véletlenül megfogtam, rátaláltam, de ki akar szökni a kezemből. A madarat csak közös erővel tudjuk megtartani. Ha felemelem a kezem és azt mondom megvan, akkor nem adom tovább a madarat. Ha előre tartom a kezem benne a plüssel és azt mondom segíts, akkor, amerre fordítom a kezem és nézek a mellettem ülő vagy a szembe ülő gyerekemre, akkor át kell adjam a madarat. A játék lényege a figyelem és a koncentráció javítása, fejlesztése. A játék végén a plüss madarat vissza kell juttatni ketrecébe.

A játék lezárása: A jártéknak akkor lesz vége, ha minden játékos tartotta előre minimum 2x a kezét és mondta társának, hogy segíts. Így biztosak lehetünk benne, hogy mindenki sorra került. Utána a madarat visszaadjuk az állatkertnek. Kiszabadulásából visszaköltözik otthonába.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem a gyerekeket, hogy élvezték-e a játékot? Mennyire kellett figyelni a mozdulatokra illetve izgulatak-e, hogy hazajut-e madarunk az otthonába.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet kint is játszani udvaron. Lehet más eszköz, nem csak plüss. Ha többen vagyunk a játékban, akkor lehet állva, esetleg több mozdulatot belevinni nagyobb korosztálynál.

A játékvezető speciális feladatai: Gyerekeim életkorához igazodjon (8 és 10 éves). Legalább két dologban erősítse a koncentrációt, figyelmet. Távolságnál megtartsuk a megfelelőt kinyújtott karnál is, a balesetet elkerülve.

Egyéb/megjegyzés: A vírus helyzet miatt a játék levezetését a csoportosulást elkerülve, itthoni környezetben tartottam meg két gyermekemmel.

A játékot lejegyezte: Simon Judit