A játék neve, címe: Hókuszpók
A játék pedagógiai célja: A játék célja az, hogy jó hangulatot teremtsünk.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A játék megnyitása, nyitánya: Energikusan, mosolyogva berobbanok a csoportba. Játszani fogunk! Van egy nagyszerű ötletem a számotokra. Közeledik a farsang ideje. Lesznek ma közöttünk óriások és törpék, angyalok és ördögök. Sőt katonák és tündérek is. Kezdjünk is hozzá!
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak. Én, mint játékvezető a kör közepéről irányítom a játékot. Rámutatok az egyik játékosra és azt mondom, hogy HÓKUSZPÓK. Akire rámutatok, Ő lesz Hókuszpók, a varázsló. Rögtön előveszi a képzeletbeli varázspálcáját, és a két szomszédját átvarázsolja. A szomszédok átváltoznak. Ha fiú a szomszédja, akkor Ő katona lesz és az a feladata, hogy meneteljen helybenjárva. Ha lány a szomszédja, akkor Ő Tündér lesz, és az a feladata, hogy mosolygós, vidám tündérként körbepördüljön. Elszámolok 5-ig. Mindenkinek át kell mennie a körnek egy másik pontjára, el kell hagynia a jelenlegi helyét, igyekezzen olyan helyre állni, hogy más legyen a szomszédja. Máris valakire rámutatok és azt mondom, hogy HOPP. Ő Óriás lesz. Neki, mint óriásnak lábujjhegyre kell állnia és a kezét magasra kell tartania, a szomszédjai pedig mindketten törpék lesznek, ezért ők leguggolnak és hangosan kimondják egymás nevét, majd törpejárással ügyesen helyet cserélnek. Elszámolok 5-ig. Mindenkinek át kell mennie a körnek egy másik pontjára, el kell hagynia a jelenlegi helyét, igyekezzen olyan helyre állni, hogy más legyen a szomszédja. Rámutatok valakire, mondom, hogy PORSZÍVÓ. Akire mutattam, ő lesz a porszívó, porszívóként zúg és a kezével porszívózik, a szomszédai port törölgetnek mellette a képzeletbeli bútorokról. Elszámolok 5-ig. Mindenkinek át kell mennie a körnek egy másik pontjára, el kell hagynia a jelenlegi helyét, igyekezzen olyan helyre állni, hogy más legyen a szomszédja. Rámutatok valakire, azt mondom, hogy KISÖRDÖG. Ekkor Ő kisördög lesz, mutatja a két kezével az ördögszarvait a fején. A szomszédai pedig angyalkák lesznek, mondják egymás nevét, majd angyalszárnyon átrepülve helyet cserélnek ügyesen. Megint 5-ig számolok. Ilyenkor a játékosok átszaladnak a kör egy másik pontjára, vagyis újból körbe állnak, de más sorrendben. Választok valakit, akit a képzeletbeli fényképezőgépemmel lefotózok. Rámutatok, és azt mondom neki, hogy CSÍÍÍZ. Neki mosolyognia kell a fotóhoz. A szomszédai pedig a karjukkal az elkészült kép keretét formázzák. És képzeletben már el is készült róla a fotó, amit így mindannyian láthatunk is rögtön.
Ezután egy másik játékosra mutatok, és már mondhatom is az előző szavakat a fentiek alapján .
A játék lezárása: A játék élményéért játszunk. A játéknak játékvezetőként én vetek véget, a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat. Megköszönöm a részvételt. Megkérdezem, hogy érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék továbfejlesztett változata, ha versenyjátékként játsszuk, tehát kiesésre. Aki nem jól mutatja azt, amit a játékvezető mond, az a játékos kiesik és kiáll a körből. Tovább nehezíthető a játék úgy, hogy a kiesők nem állnak ki a körből, hanem benn maradnak a körben, de a játékban már nem vehetnek részt. Ezzel a még játszó játékosok dolgát nehezítik meg, mert így már arra is figyelniük kell, hogy ki játszik és ki nem.
A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetnem a játékot. Így még izgalmasabb lesz. Folyamatosan figyelnem kell a résztvevők fizikai és lelki biztonságára.
Egyéb/megjegyzés: Tapasztalataim szerint a gyerekek szeretik ezt a játékot.
A játékot lejegyezte: Katyina Ferencné Varga Gabriella