JÁTÉKRA FEL!

SZALAI FERENCNÉ PIRI: KOMATÁLAT HOZTAM

  1. A játék neve, címe: KOMATÁLAT HOZTAM
  2. A játék pedagógiai célja: iSMERKEDÉS Névtanulás, Kapcsolat teremtés, Feszültség oldás
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Csoportban bútorok elrendezése, megfelelő hely biztosítása a csoport létszámának megfelelően. Az udvaron egyenes terep legyen, ne legyen balesetveszélyes!
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Komatál, amit a babakonyhából összetudok szedni. Ha nincs erre lehetőség, akkor bármi, akár könyv is helyettesítheti.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: : Bútorzat elpakolása. kellékek előkészítése, a játék biztos tudása. : Bútorzat elpakolása. kellékek előkészítése, a játék biztos tudása. : Bútorzat elpakolása . kellékek előkészítése, a játék biztos tudása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teremrendezésbe, Kellékek kiválogatásába, A kicsik irányításába, pl húzd ki a kört
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Előzőleg beszélgetünk a népszokásokról. Régen hagyomány volt, hogy disznóölések alkalmával kóstolót küldtek egymásnak. Most eljátsszuk ezt a szép szokást. Jöjjön ide körém aki szeret ajándékot adni és kapni!. Nagy kört alakítunk, ez lesz a falu. Ti lesztek a házakban lakó családok, akikhez viszik a komatálat, amit majd ti is viszonoztok.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kört alkotunk. Ismert énekre körbe haladnak a gyerekek, és énekelnek. Az első körben én mutatom be a játékot. Komatálat hoztam, meg is aranyoztam, ha nem tetszik komának, küldje vissza komának! Tiszteltet xy Köszönöm szépen! ha átadja a tálat, akkor a ajándékozott viszi tovább a komatálat, folytatódik a játék.
  18. A játék lezárása: Próbálok figyelni, hogy mindenkire rákerüljön a sor, nehogy valakinek hiányérzete legyen! A gyerekek maguk is figyelnek ilyenre. A játék végét konkrétan előre jelzem.Ez lesz az utolsó tál amit az asztalhoz viszünk és megesszük közösen. Ez lehet az asztalra előre elkészített gés letakart gyümölcstál, vagy kiosztós, amit a gyerekek hoznak egymásnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek nagyon szeretik, ha megdicsérjük őket. A dicséret megerősíti őket, hogy meg vagyunk velük elégedve. Fontos, hogyan érezzük magunkat játék közben! Egy kisgyereknél az arc mimika, az utána történő feldolgozás többet elárul, mint ha megkérdezzük tőle hogy érezted magadat? Lehet nem egyszerre derül ki , hogy elértük-e a kitűzött célt. Gyakran kérik egy egy játék újra játszását, vagy lerajzolják az érzelmeiket. A rajz mérete, színvilága utal az érzelmi állapotára. Sokszor konkrétan nem is gondolunk bele, hogy mennyi ismeretet kap a gyerek egy egyszerűnek tűnő játék során. Adott esetben a népszokásoktól beszéltünk elötte. Régen nem volt hűtő, meg fagyasztó szekrény. ha valaki disznót vágott akkor a rokonoknak kóstolót küldtek.. A városi gyerekeknek a diszóölés élménye is nagyon érdekes esemény.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jobban ismerik egymás nevét a gyerekek, akkor adott jelre visszagombolyítjuk a sorrendet. Annak adom, akitől kaptam, a végén visszakerül hozzám a tál, ha én kezdtem el .
  21. A játékvezető speciális feladatai: Sajnos a nemóriám már nem a régi ezért nekem szükségem van egy játék tárra, ( játékok rövid leírása) amit lelaminálok és abból csemegézek a célnak megfelelően. A bevált játékokkal nem érhet kudarc.
  22. Egyéb/megjegyzés: : Munkám során gyakran készítek a gyerekekről fényképeket, videókat, de most nagyon zavart, hogy nem tudtam másnak átadni ezt a feladatot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: SZALAI FERENCNÉ PIRI