A játék neve, címe: Állatos szólánc
A játék pedagógiai célja: Komplex személyiségfejlődés, pozitív élmény juttatása, memória fejlesztés, új ismeret
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Állatos kártya
Az előkészítés feladatai: Állatos kártya készítése, kivágása.
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Képek válogatása, vágása.
A játék megnyitása, nyitánya: A héten a házi állatokkal ismerkedünk. Sok mindent tanultunk és tudunk róluk, ezért ma egy olyan játékot hoztam, ami a tanultakkal kapcsolatos.
A játék menete, játékszabályok:A játékom Szigetiné Mikita Anett kolléganőm játékára épül, mivel mi egy csoportban dolgozunk, tevékenységeink egymásra épülnek. Egy kisebb kört alakítva álljunk fel. Mindenkinek kiosztok egy kártyát, amin állatok szerepelnek. Az első gyermeknek az lesz a feladata, hogy megmondja a saját nevét a húzott kártya állatának nevét és annak hangját. Ugyan ezt el kell mondania a társának is, majd a saját nevét, állata nevét és hangját. A legutolsó gyermeknek már mindenkiét el kell tudni mondani. Segítség képen az állatos kártyát kifordítjuk egymás felé.(név-állat neve-hangja ) A feladat nehezítése amikor azt is meg kell mondani még, hogy hány lába van.( Név-állat név – hang- hány lába van) Az utolsó játék nagy figyelmet igényel, az a szám ami a te kártyádon lévő állat lábainak számát mutatja, páros vagy páratlan. ( Timi,ló, nyí-ha-ha, 4, páros)
A játék lezárása: Most közösen építsünk egy állatkertet ezeknek az állatoknak.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szeretném, ha a hangulatjelző táblán megmutatná mindenki, hogy érezte magát.
A játékvezető speciális feladatai: A játékot mindkét pedagógus részvételével játszottuk el.
A játékot lejegyezte: Regősné Mikita Tímea