A játék neve, címe: Farkas a tanyán
A játék pedagógiai célja: Figyelem, reagálóképesség, emlékezet,
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Nincs eszkőzhőz kötve.
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A játék megnyitása, nyitánya: Farkas veszélyezteti a tanyán élő állatokat. Nagyon éhes és el akarja kapni az állatok kicsinyeit. DE az állatmamák meg tudják védeni a kicsiket, ha felemelik a kezeiket és hangosa kiabálnak állathangon.
A játék menete, játékszabályok:A gyerekek körben állnak kézfogással. Középen áll a Farkas. A farkas célja a zsákmányszerzés. Aki elé beáll és vicsorít, az úgy tudja megmenteni a kicsinyeit, ha felemeli a két karját, vele a 2 mellette állóét is ( ők a kicsinyei) és hangosan állathangon kiabál. Hogy melyik háziállatot utánozzuk, azt előre mindig megbeszéjük. Ez szabadon változtatható.
A játék lezárása: Addig játszható amíg a gyerekek élvezik. Új farkast választunk
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha a gyerekek szívesen játszák és szerepcserét kérnek abból már látom hogy sikeres volt-e a felkínált játék. Ha a nap folyamán vagy pár nappal később is ezt a játékot kérik, azt is sikernek tudhatom be.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több farkas, más mozgás. pl guggolás. Vagy az állatmama kiabál a két szomszédos gyerek leguggol.
A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy a gyerekek megértsék a szabályt, ezért az elején együtt mozgok a Farkassal és segítem mozdulattal, szóval a játékosokat. Akkor engedem szabadon a játékot, ha meggyőződtem arról, hogy mindenki érti-e a feladatot
Egyéb/megjegyzés: A gyerekeről készült felvételek nem használhatók fel, csak a vizsga részeként itt.
A játékot lejegyezte: Martininé Koós Krisztina