JÁTÉKRA FEL!

Luzsenszky Gyuláné Rácz Edit: Hová bújt a napocska?

A játék neve, címe: Hová bújt a napocska?

A játék pedagógiai célja: Számlálás 10-es számkörben

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Játszható asztalnál ülve, de szőnyegen is.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Laminált kör alakú lapok számokkal 1-10- ig, hátoldalon annyi pötty, ahányas szám van a kör lapon, színes csipeszek, dobókocka, dobókockák

Technikai igény: Asztal, székek, vagy szőnyeg

Az előkészítés feladatai: Számozott korongok közös elkészítése(rajzolás, vágás)

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös előkészületek(napocskákat készítünk, megszámozzuk őket, majd megkeressük a hozzájuk tartozó napsugarakat)

A játék megnyitása, nyitánya: Sokat esik az eső, hívjuk elő a napocskát, napocskákat, hogy többet lehessünk a szabadban! Ha elkészültünk a számozással, színezéssel mi felnőttek lelamináljuk a kör alakú lapjain lát, keresünk hozzá színes csipeszeket ezek lesznek a napsugarak, dobókockát, dobókockákat ezzel dobva tudjuk, hogy mennyi sugaraz tegyünk egy-egy korongra. Tapsolhatunk, koppinthatunk, csengethetünk stb. annyit amennyit szeretnénk 1-10-ig egyesével.

A játék menete, játékszabályok:Játszhatunk egy gyerekkel fejlesztésképpen, (számlálás gyakorlására, számkép felismerésének gyakoroltatására) Kettő – négy gyerekkel, ki lesz kész hamarább, dobjál(1-10-ig) csipeszeknél színek megkötése pl.: piros sugarak vagy sárga vagy nehezíthetünk, differenciálhatunk(tehetséggondozás) fele piros fele sárga színű legyen…stb.

A játék lezárása: Megvárom míg mindenki elkészül, kiértékeljük, hogy ki nyert, és ki hányadik helyen végzett a játékban.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dícsérettel, jutalmazással(nyomda,matrica gyűjtés) zárjuk a játékot, attól függően ki hányadik lett plusz meghagyjuk a napocskákat, hogy tényleg kisüssön a Nap!

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Annyi sugara legyen a napocskádnak, ahány szemed van, ahányat mutatok, ahány ablak van a teremben stb. Minden gyereknél lehet más a feladat, de egyszerre kezdünk.

A játékvezető speciális feladatai: Korcsoportnak, illetve egyéni képességek figyelembevétele a feladatok megfelelő szintű kiosztásánál, sikerélmény érdekében.

A játékot lejegyezte: Luzsenszky Gyuláné Rácz Edit