A játék neve, címe: Plüssmatek
A játék pedagógiai célja: Matematikai, számolási készséget fejlesztő játék.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy a plüsst kézbe próbálják dobni.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: plüss, büntetőkártyák
Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
Az előkészítés feladatai: Berendezni a helyszínt, hogy ott körben állva/ülve, biztonságosan tudjunk játszani.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges.
A játék megnyitása, nyitánya: A plüss bemutatása, aki minden matematikai feladatot tud. Arra kíváncsi, hogy a gyerekek milyen ügyesen számolnak. Mutassuk meg neki!
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak. Repül a plüss, és kérdez téged (bárkinek):
• Mennyi 3 x 4?(A játékosnak eredményt kell mondania). • Továbbdobja, majd kérdez. • A következő eredménnyel válaszol, majd ő is továbbdobja és kérdez. • Szorzást vagy osztást lehet kérdezni a tanult szorzó – és bennfoglaló táblákból. • Aki ront, büntetőkártyát húz. • Kiesni nem lehet, csak a büntető kártyákat szaporítani. • A büntetőkártyákon is műveletek szerepelnek szöveges formában (pl. a sarkok számának az ötszöröse, az év hónapjainak a negyede, a 6 ötszöröse, a családod létszámának a hatszorosa, stb.) • A büntetőkártyákat megoldhatják a gyerekek a játék végén, vagy, ha túl sok van valakinél, otthon füzetbe lejegyezve az eredményt.
A játék lezárása: A büntetőkártyák megválaszolásával történik.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Akik nem szereztek büntetőkártyákat, piros pontot gyűjthetnek a füzetekbe. Ezeket összeszámoljuk. Levonjuk a tanulságot, kinek mennyit kell még gyakorolni.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ugyanígy lehet összeadásokkal, kivonásokkal is játszani, más plüssökkel. Lehet kitalálni keretmesét az adott plüsshöz.
A játékvezető speciális feladatai: A büntetőkártyák leírásait folyamatosan változtatni, fejleszteni kell, változatos legyen.
Egyéb/megjegyzés:
A játékot lejegyezte: Ottóné Péli