JÁTÉKRA FEL!

Vinklerné Kozsla Éva: Gurítom a labdát, keresem a „gazdát”

  1. A játék neve, címe: Gurítom a labdát, keresem a „gazdát”
  2. A játék pedagógiai célja: Tájékozódás térben, név, óvodai jel gyakorlása, koncentráció fejlesztése, szem-kéz koordináció fejlesztése. Türelem, kivárás, verbális közlés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy egymásra vigyázzanak amikor gurítják a labdát, és ne rúgják meg egymást, amikor terpeszben ülünk a szőnyegen.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kis méretű labda
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A szükséges elegendő és biztonságos hely biztosítása a szőnyegen
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: 1.Előveszek egy labdát. A gyerekek érdeklődve kérdezik mit fogunk játszani? 2.Előveszek egy labdát és odagurítom egy olyan gyereknek, aki nem játszik még semmivel, és elkezdünk ketten gurítgatni. Utána biztosan fognak csatlakozni hozzánk a csoportból többen is. Lehet, hogy nem mindenki jön oda játszani, de biztosan figyelni fogja a játék menetét mindenki.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Előveszek egy labdát, hogy a gyerekek is jól lássák. Ha odajön valaki hozzám, hogy szeretne labdázni, akkor leülünk a szőnyegre, jól látható helyre és terpeszülésben odagurítom neki a labdát. Utána biztosan csatlakoznak majd a többiek is hozzánk a játékba.
  17. A játék menete, játékszabályok: Terpeszülésben ülünk a csoportszoba szőnyegén, körben, hogy a labda ne tudjon kigurulni a lábak között. A játékvezető (óvodapedagógus) gurítja a labdát. Akinek gurítja annak a gyereknek meg kell mondania a saját nevét, és visszagurítani a játékvezetőnek. Csak az válaszolhat, akinél megállt a labda. A második körnél meg lehet kérdezni a gyermek óvodai jelét. Harmadik körben a mellette ülő nevét, vagy jelét az oviban.
  18. A játék lezárása: Mivel a célcsoportom életkora 2- 2,5 évesek, és most kerültek be az oviba szeptemberben (bölcsi-ovi csoport), ezért pont elég ha meg tudják mondani a saját nevüket, jelüket és a társaik nevét. Addig játszunk, amíg aktívan érdeklődnek a játék iránt, és van kedvük játszani. Viszont az fontos, hogy minden gyerek sorra kerüljön, még ha nem is tudnak mindent megmondani. (saját nyelvük van pl. Borka= Babó, A-ha = igen,) A játék idő kb 10 perc.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék alatt a gyerekek nagyon aktívak voltak. Minden gyerek várta, mikor kapja meg a labdát. Ügyesen gurították vissza. A játék alatt sokat dicsértem, buzdítottam a gyerekeket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az ismerkedős játék a gyermek óvodába lépésétől játszható, a játékban feltett kérdések a résztvevő gyermekek életkorától függenek.: pl. Hogy hívnak téged? Mi az oviban a jeled? Melyik óvodai csoportba jársz? Hány éves vagy? Milyen színű a hajad? Milyen színű a szemed? Hogy hívják anyukádat? Hogy hívják apukádat? Testvéredet? Mi a foglalkozása anyukádnak? Apukádnak? Mikor születtél? stb Lehet gyorsasági játék is, ha a kérdés 1 körben mindenkinek ugyanaz, és egy szavas gyors választ várunk. pl Boti, Panna, Anna, labda, szív, cseresznye…
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nem várhatok választ olyan gyerektől, aki még nem beszél, vagy csak néhány szavas szókinccsel rendelkezik. Úgy kell a kérdést feltenni, hogy ő is tudjon rá felelni. Ne legyen kirekesztve a játékból. Mindig meg kell dicsérni, buzdítani kell a gyerekeket a játék során.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek élvezték a játékot. Aki elkezdett játszani, végig ott maradt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vinklerné Kozsla Éva