JÁTÉKRA FEL!

Nemeskéri Csilla: Melyik állat a legügyesebb?

  1. A játék neve, címe: Melyik állat a legügyesebb?
  2. A játék pedagógiai célja: A jó hangulat és az együvé tartozás érzésének kialakulását is. Figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A székektől 1,5 m-re lévő eszközök elpakolása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 8-14 szék
  12. Technikai igény: szék
  13. Az előkészítés feladatai: terem berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: teljesen bevonhatók
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keret történet : Az erdőben élő állatok összegyűlnek a tisztáson . A medve versenyt hirdet. ki a legügyesebb az erdőben. Lássuk ki lesz a legügyesebb?
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék menete :A játékosok körben ülnek (az erdőben vannak), a csoportvezető középen áll. Mindenki kap egy állat nevet. Amikor a középen álló elkiáltja magát: pl. „A sün cseréljen helyett az rókával, akkor a két megnevezett játékos minél gyorsabban megpróbál helyett cserélni. A középen álló igyekszik ezt megakadályozni, aki másodiknak ül le az egyik székre az kiesett a játékból. Azt a széket kivesszük a játékból. Ha a középső ember azt mondja: „Jön a vadász!”, akkor, mindenkinek fel kell állnia és máshová leülnie, mint ahol eddig ült. Közben a középen álló játékos kivesz egy széket. Akinek nem jut szék az kiesik. A helycsere történhet más módon is (pl.szökdeléssel, hátrafelé menettel) Ezeknél fokozottan kell figyelni a baleset elkerülésére. Játékszabályok: Minden játékos csak balra indulhat el és a " Jön a vadász " felkiáltásnál nem ülhet a mellette lévő székekre!
  18. A játék lezárása: A játék addig tart amíg egy játékos marad bent.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: 2-4 játék után a győztesek összeszámolása. Amennyiben anyagi lehetőség van rá jutalom .
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: –
  21. A játékvezető speciális feladatai: A terem méretének megfelelő számú szék használata A terem méretének megfelelő számú szék használata A terem méretének megfelelő számú szék használata A terem méretének megfelelő számú szék használata. Amikor kivesz egy széket a csoportvezető vigyázni kell nehogy valaki félre üljön.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nemeskéri Csilla