JÁTÉKRA FEL!

Bakos Eszter: Építsünk hangversenytermet!

  1. A játék neve, címe: Építsünk hangversenytermet!
  2. A játék pedagógiai célja: Ismerjék meg egymást a résztvevők, kölcsönös bizalom kialakítása, együttműködés.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy asztal, székek a játékosoknak, kendők, amivel bekötik a szemüket, és fa építőkockák, páronként 8db
  12. Technikai igény: Kellékigénynél felsoroltakon túl, speciális technikai eszközre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: Az asztal köré kell rendezni a székeket, az asztalra előkészíteni a kockákat, és kendőket
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek elrendezésekor van rá lehetőség.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki elmondja a nevét.
  17. A játék menete, játékszabályok: 2fős csapatokat alakítunk. Az egyik játékos az építész, akinek fel kell építeni a hgv.termet, a másik az akusztikus, aki segíti. A terem ugyanis akkor lesz jó akusztikájú, ha először a 4 színes, majd a 4 natúr színű kockát teszi egymásra az építész. A dolgot nehezíti, hogy az építész bekötött szemmel, és kizárólag egy kézzel dolgozik, ráadásul csak a keskenyebb oldalára építheti fel a kockákat. Az akusztikus nem nyúlhat a kockákhoz, csak szavakkal adhat tanácsot. A játéknak akkor van vége, amikor az egyik csapatnak sikerül felépíteni a 8 kockából álló termet. A játék megkezdése előtt a párosok megbeszélhetik melyikük lesz az építész, melyikük az akusztikus, és hogyan fogják megoldani a feladatot
  18. A játék lezárása: Amikor elfogy az építőkocka, megtapsoljuk a nyertes párost, és együtt örülünk a sikerüknek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsérjük, hogy ügyesen, figyelmesen játszottak. Megköszönjük a részvételt, megkérdezzük, hogy hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kockákat felváltva lapjára fektetjük, majd állítjuk, ismét fektetjük, stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Minden szabályt pontosan ismertetni kell, és a játék közben figyelni annak betartását.
  22. Egyéb/megjegyzés: Zeneiskolában tanítok fuvolát és kamarazenét. Ez utóbbinál tartom fontosnak és hasznosnak, hogy a gyerekek minél jobban megtanuljanak egymással együttműködve, közösen élményt szerezni. A gyerekek jó hangulatban játszottak, élvezték! A továbbfejlesztett változatot is azonnal kipróbálták!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bakos Eszter