JÁTÉKRA FEL!

Molnár-Dobó Márta: Sírunk vagy nevetünk?

A játék neve, címe: Sírunk vagy nevetünk?

A játék pedagógiai célja: Érzelmek felismerése és kifejezése

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: /

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: érzelmeket kifejező képek, lufi

Technikai igény: legalább annyi érzelem-kártya + egy, ahány gyermek részt vesz ajátékban lufi

Az előkészítés feladatai: felfújni egy lufit, mosolygós arcot rajzolni neki és elrejteni

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: /

A játék megnyitása, nyitánya: Egy lehetséges mese: Eljött hozzánk a Napocska, hogy együtt játszunk, nevessünk. Ám elbújt és nekünk kell őt megkeresnünk, mégpedig úgy, hogy varázsolunk az arcunkkal.

A játék menete, játékszabályok:A játékos kiválaszt egy neki tetsző érzelem-kártyát, és arcmimikával eljátssza a kártyán lévő arckifejezést. Ezután a többiek leutánozzák őt. A jól sikerült mutatvány után a kártyát letesszük egy képzeletbeli útvonalra. Ahogy a gyerekek sikeresen utánozzák az arckifejezéseket, úgy rajzolódik ki az útvonalunk az elrejtett lufihoz. A játéknak akkor van vége, amikor az út végén megtaláljuk az elbújt Napocskát (lufit).

A játék lezárása: Dobjunk néhány mosolyt egymásnak a Napocskával.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Rövid beszélgetésként feltehető pár kérdés, Pl. melyik volt a legszomorúbb/ legvidámabb/ legviccesebb, stb. arckifejezés?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb gyerekek már az érzelem-képekből lefordítva választanak. Ekkor az utánzás mellett a többi játékos feladata az is, hogy kitalálja és megnevezze, melyik érzelemről van szó.

A játékvezető speciális feladatai: /

Egyéb/megjegyzés: /

A játékot lejegyezte: Molnár-Dobó Márta