A játék neve, címe: Köves játék
A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, együttműködő készség, téri tájékozódás, ritmusérzék fejlesztése
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívni a pontos átadásra, iránytartásra, ne üssék meg egymás kezét.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Kisebb kövek vagy hasonló tárgyak / pl. gesztenye/
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: Köralakításhoz szükséges hely biztosítása / padok, székek eltolása/, kövek előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a pakolásban, kioszthatják egymásnak a köveket.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály megbeszélése, irányok megfigyeltetése. Figyeljenek arra, hogy ne ejtsék le a köveket.
A játék menete, játékszabályok:– köralakítás – minden gyerek kinyitott tenyérrel áll, a jobb kézben van a kő – indításra balra haladva 1. ütemre átteszik a követ a bal kezükbe – 2. ütemre átteszik a tőlük balra levő gyerek jobb kezébe. – folyamatosan adják át egymásnak a köveket ütemtartással , közben a megbeszélt szöveg mondása/számolás, mondóka…/
A játék lezárása: -ha valakinél torlódnak a kövek vagy leejti – ha vége van számsornak, dalnak…
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a figyelemért, ütemtartásért, koncentrációért.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – a kövek átadása közben számolnak – 1-2, 1-2- vagy mondják: bal-jobb,bal-jobb – közben mondóka mondása, dal éneklése – nagyobbaknál számsorok mondása / 3,6,9,…5, 10, 15…/ szorzótábla gyakorlására is jó. – a csoporttagok neveinek felsorolása
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell az egyenletes ütem betartatására, a kövek pontos átadására, hogy le ne essenek.
Egyéb/megjegyzés: –
A játékot lejegyezte: Marczin Lászlóné