JÁTÉKRA FEL!

Tölgyszéki Papp Edit: Add tovább a mozdulatot!

A játék neve, címe: Add tovább a mozdulatot!

A játék pedagógiai célja: A gyerekek játék közben, az új beszoktatós kiscsoportosokkal együtt játszva váljanak közösséggé. Minden feszengés nélkül merjék megérinteni egymást. Közben a testrészek megnevezésével, megérintésével testsémájuk fejlődik. Fejlődik a figyelmük, megfigyelő képességük, koncentrációs képességük.

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Baleseti kockázata nincs a játéknak, nyugodtan ülnek a székeken a gyerekek. Ha valaki nem szeretne részt venni a játékban, mert zavarja ha mások megérintik a testét, akkor nem kötelező részt vennie a játékban. (pl. autista gyerekek)

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény:

Technikai igény: Székek, melyeken a gyerekek körben ülnek. A csoportban állandó pedagógiai asszisztens dolgozik mellettem, ő segiti a sajátos nevelési igényű gyerekeket és ha kell a 3 éveseket. ( vegyes életkorú csoport)

Az előkészítés feladatai: A gyerekekkel közösen körbe rakjuk a székeket.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Már előző nap beigérek egy jó játékot másnapra, amit közösen fogunk játszani. Ezzel felkeltem a kiváncsiságukat.

A játék megnyitása, nyitánya: Tegnap igértem nektek egy új játékot, most kipróbálhatjuk. Aki szeretne játszani hozza ide a szőnyegre a székét és tegyük körbe. Kerek városban a postán kedves érintéseket lehet feladni a szeretteinknek. Ti lesztek a postások. Figyeljétek meg a mozdulatot amivel megérintem X.Y-t, (arc simitás) ő tovább kell, hogy adja a mellette ülőnek. Ő szintén tovább adja. Amig csak el nem ér a mozdulat a másik oldalamon ülő A.B-hez.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben ülnek. A játékvezető kézzel elindit egy mozdulatot a mellette ülőnek. A szomszéd az átvett mozdulatot megismételve adja tovább a mellette ülőnek. A többiek figyelnek, hogy pontosan tudják leutánozni a mozdulatot.

A játék lezárása: Szerintem A.B. nagyon boldog, mert sok kedves érintés ért el hozzá a postások által. Tegye fel a kezét az a postás aki szerette ezt a játékot! Miért szeretted? Mi tetszett legjobban? Milyen mozdulatot tudnál még tovább küldeni postán?

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem azt, aki nagyon figyelt, nem esett ki a játék ritmusából, pontos volt. Kiemelem azt, aki segitett a kicsiknek.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezités: 1. A pedagógiai asszisztens is elindit egy másik mozdulatot. Fokozottabban kell figyelni, hogy a kellő időben mindenki tovább tudja adni a megfelelő mozdulatot. Két mozdulat jár körbe egy időben. 2. A játékvezető elindit egyszerre kétféle mozdulatot ellentétes irányban.

A játékvezető speciális feladatai: –

Egyéb/megjegyzés: Vegyes életkorú óvodai csoportban (3-7 évesek) nagyon nehéz olyan játékot találni, ami mindegyik korosztálynak megfelelő. A kicsiket a játékból nem szeretem kitiltani, mert ők is mindent szeretnének amit a nagyobbak csinálnak. Viszont igy lassabb a játék, segiteni kell a kicsiknek, hogy ne akadjon el a játék.

A játékot lejegyezte: Tölgyszéki Papp Edit