JÁTÉKRA FEL!

Ludvigné Farkas Zsaklin: Színcápa

  1. A játék neve, címe: Színcápa
  2. A játék pedagógiai célja: Állóképesség, reagálás, mozdulat- és mozgásgyorsaság, téri tájékozódó képesség, színek biztos ismerete (kisgyermekeknél)
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívjuk a játékosok figyelmét a játék közbeni összeütközések elkerülésére, szabályok betartására, egymásra figyelésre.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kréta vagy ragasztó szalag vagy ugrókötél a térfelek bejelöléséhez
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín ellenőrzése, balesetmentesítése, térfelek bejelölése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Térfelek bejelölése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gondolok egy állatra játék. Válasz: Cápa -Mit tudsz a cápáról? – Vizsgáld meg magad! Milyen színek találhatók a holmidon? -Nézzük miért is kérdeztem ezeket!
  17. A játék menete, játékszabályok: Két vonalat húzunk egymástól pár méter távolságra. Az egyik mögött felsorakoznak a játékosok. A két vonal között pedig egy „CÁPA” ólálkodik. Amikor a cápa mond egy színt, például kék, akkor mindenkinek át kell futnia a túloldalra. Akin a kiválasztott színből valamilyen ruhadarab van, azt a cápa az adott körben nemfoghatja meg. Akit megfogott, az a következő körben átveszi a cápa szerepét. Az vagy azok lesznek a győztesek, akit nem sikerült a cápának elkapnia.
  18. A játék lezárása: Ha már több színt is mondtunk, és látjuk a gyerekeken, hogy elfáradtak, abbahagyhatjuk a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztesek választhatnak következő játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A, A cápa azokat fogja meg, akiken a kimondott színű ruha, cipő van. B, Angol órán a színek gyakorlására is alkalmazható (Angol műveltségterülettel rendelkező tanító vagyok.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: – A feladat érthető magyarázata -Visszakérdezés – Próbajáték tartása -Figyelem felhívás az estleges baleset elkerülésére -Időkorlát betartása -Játék követése, vezetése, irányítása
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Ludvigné Farkas Zsaklin