A játék neve, címe: Gubanc
A játék pedagógiai célja: A gyerekek egymásra figyelése szükséges, csapatösszetartás kialakítása, erősítése
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő tér biztosítása
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: nincs
Technikai igény: nincs
Az előkészítés feladatai: magyarázat
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs
A játék megnyitása, nyitánya: gyerekek összehívása egy jó közösségi játékra
A játék menete, játékszabályok:A játékosok kört alkotnak, majd becsukott szemmel elindulnak a kör közepe felé, előre nyújtott kézzel. Mindenki megpróbál megfogni mindkét kezével egy-egy másik kezet. Miután ez mindenkinek sikerült, kinyithatják a szemüket. Meg kell próbálni a kezek elengedése nélkül újra kört alkotni: átbújva egymás kezei alatt, átlépve egymás kezei felett, stb. Létrejöhet egy-két különálló kör is. A játéknak akkor van vége, ha sikerül az összegubancolódott kezeket kidolgozni.
A játék lezárása: Megbeszéljük ki hogyan dolgozott, mennyire tudtak együtt, csapatban dolgozni. Ezeket a gyerekektől kérdezzük meg, ők válaszoljanak rá, esetleg rávezetjük őket.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük őket, hogy jól dolgoztak csapatban, esetleg tárgyi dologgal (pl.: édesség) megjutalmazzuk őket. Feldolgozás: elértük-e a játék célját, sikerült-e csapatként dolgozni ki milyen élményként élte át a játékot és még ehhez hasonló kérdéseket tehetünk fel, amire hagyjuk, hogy a gyerekek válaszoljanak. Természetesen a negatív észrevételeket is elfogadjuk és fontosnak tartjuk, hiszen nem vagyunk egyformák és a különbözőségeink erősítik a közösséget, amelyeket jó dolgokra tudunk a későbbiek során használni.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: nincs
A játékvezető speciális feladatai: nincs speciális feladat
Egyéb/megjegyzés: Könnyen játszható játék és sok minden kihozható belőle, a csapatra nézve. Kiben melyik tulajdonság dominál, ki a vezető alkat, ki az alázatosabb, ki az aki a mozgásban kreatív, ki az aki hagyja magát irányítani, stb.
A játékot lejegyezte: Oszvald Enikő