JÁTÉKRA FEL!

A Játékot lejegyezte: Vida Annamária

  • A játék neve, címe: Alma-banán-körte
  • A játék pedagógiai célja: Figyelfejlesztés, közösségfejlesztés
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Közepes
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők figyelmét felhívni, hogy a hátraugrásnál és a megfordulásnál legyenek óvatosak, figyeljenek oda a társaikra.
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Nem szükséges eszköz
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai:
  • Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  • A játék megnyitása, nyitánya: Körben helyezkedjenek el a gyerekek. A mi kerettörténekünkben egy robottá változtunk(mert másodikosankkal foglalkozunk robotikával is alapszinten). Magunkat kellett beprogramoznunk és a csapatnak együttműködve kellett a programot hibátlanul lefuttatnia. Volt már hogy ez előtt a játék előtt egy gyors ráhangoló egyéni robostsétát vagy robotnyelves játékot is lejátszottunk, majd körbe rendeződött a csapat.
  • A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak egymás vállát fogva. Az alma vezényszóra előre ugranak egyet, banán vezényszóra egyet ugranak hátra és a narancs szóra pedig 180 fokot fordulnak (hátraarc) következik. A begyakorlás után beprogramozzuk a láncot és úgy kell végrehajtani az egyre hosszabb utasítássort. A játék kieséssel is játszható, ha valaki elvétené az ugrást, de nálunk a közös élmény, figyelemfejlesztés és csapatmunka volt a cél.
  • A játék lezárása: Megnézzük, hány utasításig működött együtt ügyesen a csapat, megtapsoljuk magunkat.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Általában jókedvű, energiával teli a csapat egy-egy ilyen játék után.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Újabb mozdulatsorok új vezényszavakkal betehetőek még a játékba. Más vezényszavakkal is játszható.
  • A játékvezető speciális feladatai: Nincs
  • Egyéb/megjegyzés: Az osztályteremben hátul pici helyen tudtuk játszani a játékot, így kör helyett csak egy oválist tudtunk formázni. Mivel a gyerekek mozogtak, elég rossz minőségű képek születtek, de jól látszik, hogy mikor nem sikerül mindenkinek jól végrehajtania az feladatot és néha akad egy kis zűrzavar a játékban.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://www.dropbox.com/sh/ofu26xdn4xtpti3/AAAIGdMDvxDs9LAT4KYQIg-wa?dl=0