JÁTÉKRA FEL!

Majer-Miklós Georgina: Ki van a túloldalon

A játék neve, címe: Ki van a túloldalon

A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztése, jeltanulás, ismerkedés

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: 1 nagy lepedő, amely nem átlátszó

Az előkészítés feladatai: Előkészíteni a lepedőt.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A játék megnyitása, nyitánya: A jelenlévő gyermekekből 2 csoportot alakítok, az egyik csoportot az egyik oldalra, a másik csoportot a másik oldalra ültetem. Megkérek mindenkit, hogy nagyon figyeljenek az elhangzott jelekre. Körbe haladunk és mindenki elmondja a társainak, hogy mi a jele.

A játék menete, játékszabályok:Megkérek minden gyermeket, hogy üljenek le a szőnyegre. Kolléganőim a segítségemre vannak a lepedő megtartásában. Mindkét csapatból a lepedő két oldalához kérek 1-1 gyermeket. Számolunk 3-ig és kolléganőim leeresztik a lepedőt. A lepedő két oldalán ülő játékosnak ki kell mondania a vele szemben ülő társa jelét. Amelyik gyermek előbb kimondja a helyes választ, megnyeri csapatának a vele szemben ülő gyermeket.

A játék lezárása: A játéknak vége lehet, ha a : – lejár a rendelkezésre álló idő, – ha elértem a pedagógiai célom, ami ebben az esetben a társaik jelének megtanulása – gyermekek megunták a játékot – az egyik csoportban csak 1 játékos marad

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén elmondjuk együtt újra, hogy kinek mi is a jele.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges tovább fejlesztés: – Névvel, – kedvenc állattal – kedvenc színnel – hány évesek – melyik faluban élnek – Anyukájuk nevével, – Apukájuk nevével stb.

A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni arra, hogy lehetőség szerint mindenki legalább egyszer részt vegyen a játékban. A számolás indítása.

A játékot lejegyezte: Majer-Miklós Georgina