JÁTÉKRA FEL!

Hoffer Zoltánné: Álmos mackók

  1. A játék neve, címe: Álmos mackók
  2. A játék pedagógiai célja: Szabadidő, holtidő kellemes eltöltése, figyelem, megfigyelés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Akadálymentes terep kialakítása, figyelmeztetés az óvatosságra, lehetséges veszélyekre ( pl. nekimehetnek egymásnak).
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Takaró
  12. Technikai igény: Cd lejátszó lemezzel.
  13. Az előkészítés feladatai: Játéktér kiürítése, szabaddá tétele a biztonságos játékhoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kisebb bútorok (kisszékek) elhordása a helyszínről. .
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek a játéktérre állnak, megnevezem a játék szereplőit ( mindenki kismackó ), elmondom a játék menetét, szabályait.
  17. A játék menete, játékszabályok: Reggel, az álmos kismackók elindulnak málnát szedni, de valamelyik kismackó ( mindig másik ) visszabújik a barlangba aludni. A kismackóknak ki kell találni, vajon ki hiányzik? Aki kitalálja, az kihúzza a barlangból és indulnak tovább.. Szabályok: A gyerekek elszórtan állnak a játéktéren. Ha elindul a mackós zene ( Brumm, brumm Brúnó) a gyerekek befogott szemmel, óvatosan mackósan lépegetnek. Közben akinek megérintem a vállát leguggol, letakarom ( barlang ) egy nagy takaróval. Ha elhallgat a zene kinyithatják a szemüket és ki kell találni ki hiányzik? Aki először mondja ki a nevét, az kihúzhatja a takaró alól. Megszólal a zene és kezdhetik újra a játékot. Ha nem tudják kitalálni, akkor hangosan brummog az elbújt játékos és hangja alapján kell kitalálni.
  18. A játék lezárása: Ha már minden résztvevő volt a takaró alatt, vagy a figyelem lankadása esetén figyelmeztetem őket, hogy az utolsó játék következik. Persze közkívánatra lehet ráadás is. 🙂
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon megdicsérem őket, hogy mennyire jó megfigyelők és megkérdezem, hogy jó volt e így játszani, kilátásba helyezem, hogy máskor is játszunk így, ha szeretnének.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Pl.1. Aki először kimondja a nevét annak aki hiányzik, ő érintheti meg a legközelebbi játékban, azt a gyereket, akinek el kell bújni. 2. Vagy minden helyes megoldásért lehet kapni egy málnát ( papírból). A játék végére kinek a legtöbb málnája lesz, az lesz a győztes.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ellenőrizni mindenki megértette e a játékszabályt, kellő időben elindítani illetve leállítani a zenét, ügyelni arra, hogy biztonságos sebességgel közlekedjenek, figyelni arra, hogy minden résztvevő szerepeljen.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék óvodás gyerekek képességeihez készült úgy, hogy kisebbek és nagyobbak is jól érezzék magukat. A játék menetét, szabályait mindenki megértette és nagyon élvezték, kérték, hogy máskor is játsszunk ilyet.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hoffer Zoltánn