JÁTÉKRA FEL!

Bodza Erzsébet: Kincsvadász portyázás

  1. A játék neve, címe: Kincsvadász portyázás
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, figyelem, koncentráció, robbanékonyság, helyzetfelismerés, bátorság fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Olyan helyen lehet játszani, ahol szabadon lehet futkározni.El kell távolítani a futkározás közben veszélyes tárgyakat.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Babzsák (14-20 db)
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Ki kell jelölni a pályát.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kincsek behelyezése a kincsestárba. Szükség esetén a pálya előkészítésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két csapat kell. A kerettörténet elmesélése, ami lehet például a török-magyar portyázások felelevenítése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok felállnak a pálya két térfelén egymással szemben. Át kell jutniuk az ellenfél térfelén, és a kincseskamrából (ami a csapatok térfele mögött elkülönített rész) meg kell szerezniük egy kincset (babzsákot). Egy ember egyszerre csak egy kincset vihet magával, amit a saját kincseskamrájukba kell eljuttatni. Amíg az ellenfél térfelén van, elkaphatják. Ebben az esetben a börtönbe kerül („leüli a büntetését”), ami a pálya szélén levő pad. Ha a negyedik rab érkezik a börtönbe, akkor a legrégebb óta bent levő játékos kiszabadul (amnesztiában részesül). A játékosokat a saját térfelükön már nem lehet elfogni. A játékosok a saját kincseskamrájukba nem mehetnek be, csak a másik csapatéba, ott nem lehet elfogni őket.
  18. A játék lezárása: Ha minden kincs átkerül az egyik csapat kincseskamrájába, akkor vége a játéknak és ők győztek. Ha ez nem történik meg, akkor a játékvezető jelzi a játszma végét. Több menet is játszható.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kihirdetjük, hogy kinek van több kincse, és várjuk a következő foglalkozást, amikor újra lehetőség nyílik a kincsek megszerzésére.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A börtönből ki lehet szabadítani egy foglyot oly módon, hogy a csapattársa megfogja a kezét, és visszakíséri a saját térfelükre.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni kell az ütközésekből adódó sérülések elkerülésére. Figyelemmel kell kísérni a játék menetét és a kérdéses szituációkban döntőbírónak kell lennie.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bodza Erzsébet