„Az iskolánk parkjában, a bokros, árnyas részen leülünk egy szép körbe. Mi vagyunk az erdő állatai. Minden állatka húz egy lapot az állatos memóriakártyák közül. Amilyen állat képét húzta ,az lesz ő. Természetesen, senki sem mutathatja meg a másiknak a lapját. Aki a szurikáta /rókamanguszta/ képét húzza, az lesz a kacsintó. Neki az lesz a feladata, hogy úgy kacsintson a többiekre, hogy csak az a játékos vegye észre, akire kacsintott. Mivel a szurikáta egy nagyon éber állatka a valóságban is, résen kell lenni mindenkinek. Akire a szurikáta rákacsint az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi a kacsintót, jelzi ezt egy köhintéssel a társaknak, de nem árulhatja el gyanúját. Ha már hárman tudják, hogy ki a szurikáta, akkor nekik egyszerre kell leleplezni őt. Azonban, ha rosszul mutatják meg a kacsintót, kiesnek a játékból. Ha mindhárman ugyanarra az állatra mutatnak, kiesik még akkor is, ha nem ő volt a kacsintó. A játéknak akkor lesz vége, ha a szurikátával már csak hárman maradnak játékban és természetesen ekkor, a szurikáta nyer. Jutalma egy szép gyümölcs. A szurikáta felfedésekor, viszont a játékosok kapnak gyümölcsöt. A játékból menet közben kiesetteket, a csapattársak megkínálhatják a jutalomból.Jó játékot és lakmározást kívánok! Anikó”
Filákovity Radovánné
Célcsoport: 5-9 év