A játék neve, címe: Csiribí-csiribá
A játék pedagógiai célja: A gyermekek ismerjék és gyakorolják az irányokat(jobb-bal),fejleszti a koncentrációt,türelmet és a közösségi érzést.
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek oda egymásra,ne ütközzenek össze.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Varázspálca
Technikai igény: Szék minden résztvevőnek
Az előkészítés feladatai: A varázspálcát előkészíteni, a székeket körberakni.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek közös előkészítése
A játék megnyitása, nyitánya: Tündérországban a varázstündér mókás kedvében van ,és ha a varázspálcájával rámutat az egyik tündérre és aztmondja, hogy Csiribí ,akkor meg kell neveznie a jobboldali szomszédját,ha pedig azt mondja csiribá,akkor a bal oldali szomszédját . A csiribí-csiribá felkiáltásra minden kis tündér helyet cserél és akinek nem jut szék az lesz a következő varázstündér,akinek a kör közepére kell állnia.
A játék menete, játékszabályok:A gyermekek körben ülnek a játékvezető rámutat valakire, és azt mondja :Csiribí! Akire mutat a varázspálcával, meg kell mondja a jobboldali szomszédja nevét. Ha a csiribá szót mondja, a baloldali szomszédját kell megneveznie. A csiribí-csiribá-nál nem mutat hanem varázskarikát rajzol és mindenki helyet cserél valakivel. Ha valaki eltéveszti a társa nevét, helyet cserél a játékvezetővel.
A játék lezárása: A tündérek miután befejezték a varázslós mókát,elpakolják a székeket a helyére.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékban nincs nyertes és vesztes,a közösségi élmény és kaland a gyerekek jutalma.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék több variációban is játsztható. Ez a játékleírás is, egy variációja mely a Zsipp-zsupp című játékból keletkezett.
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető segíthet a varázspálcájával,az irányok rávezetésére.
A játékot lejegyezte: Frommné Tőke Máriá