JÁTÉKRA FEL!

Kiss Renáta: Fordulj bolha!

A játék neve, címe: Fordulj bolha!

A játék pedagógiai célja: Ez a játék kitartásra, figyelemre, türelemre tanít, miközben a résztvevők játékos formában tanulhatják meg az irányokat, annak gyors váltását, vagyis az irányváltást.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők figyelmének felhívása, hogy a labdát nem dobjuk hanem adjuk egymás kezébe, ezzel is elkerülve, hogy a labda kiguruljon a kezükből, esetleg ha nagyobbat dobnak figyelmetlenül könnyen leüthetünk vele valamit.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: labda (tovább fejlesztett változatban 2 labda)

Az előkészítés feladatai: A játék helyszínének átrendezése, tágas tér kialakítása hogy ott körben ülve biztonságosan tudjunk játszani.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ez a rész a felnőtt segítségével valósul meg, a baleset elkerülése végett.

A játék megnyitása, nyitánya: Megy a labda vándorútra…című dallal vezetem be a játékot. ezt már jól ismerik a résztvevők. Röviden ismertetem a játék lényegét.

A játék menete, játékszabályok:A játék résztvevői kört alakítva ülnek a szőnyegen. Én, mint játékvezető szintén a körben ülök. Egy labdát indítok körbe és mikor a játékosok azt hallják, hogy fordulj bolha! akkor a labdának – annál a személynél akinél éppen van – megfordul az iránya. Tehát másik irányba kell a labdát tovább adni. Nagyon figyeljetek a labdára, az irányra és az én vezény szavamra.

A játék lezárása: Két féle lehetőség.  Figyelem a játékosokat visszajelzéseit és a külső körülményeket. Ha úgy ítélem meg, hogy figyelmük már gyakran elkalandozik véget vetek a játéknak (esetleg tovább fejlesztem).  Ha a célom a versenyhelyzet fokozása, akkor a tévesztő/hibázó játékosok kieshetnek a játékból. A játéknak akkor van vége, ha már csak 3 résztvevő marad játékban.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem az ügyes, figyelmes résztvevőket. A tévesztő játékosok figyelmét felhívom, hogy legközelebb jobban koncentráljanak. Kijavítom az esetleges hibákat

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:  2 labda bevonása nagyobb figyelem, koncentrációt igényel  ha már a labda adogatása ügyesen megy megpróbálhatjuk a gyerekekkel futójátékként körbe futássalnagyobb a baleseti kockázatnagyobb hangsúlyt fektetek a biztonsági intézkedésre (ha nem figyelnek az utásításokra az irányváltás nagyon balesetveszélyes leget.)  más vezényszó használatajobbra – balra (irányok gyakorlása)

Egyéb/megjegyzés: Én személy szerint szeretek a játék aktív résztvevője lenni, mert így sokkal inkább hitelesít mindaz amit mondok és cselekszem. A játék lezárása is egyszerűbb, mint külsős személyként belelépni a játékba. A résztvevők nagyon szeretik ez a játékot, szívesen játszák.

A játékot lejegyezte: Kiss Renáta