A játék neve, címe: Plüssokos
A játék pedagógiai célja: Óvodás gyerekek elemi ismereteinek ellenőrzése, bővítése, Memória fejlesztése, Szándékos figyelem fejlesztése, figyelem tartalmának és terjedelmének növelése.
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A plüss egymásnak dobása közben figyeljenek egymásra, nem szabad nagy erővel dobni, ha nem tudjuk elkapni sincs semmi baj.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Plüss állat vagy plüss gyümölcs, esetleg puha labda
Technikai igény: Mesepárna vagy szék minden résztvevőnek.
Az előkészítés feladatai: A helyszín biztonságossá tétele (játékok elpakolása) székek/párnák körberakása
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A plüssök megismerése, esetleg közösen választják ki, hogy melyik plüssökkel játsszuk a játékot.
A játék megnyitása, nyitánya: A plüssok( játékvezető) elmondják, hogy nagyon szeretnek ugrálni, repülni, de azt szeretik a legjobban, ha közben szavakat gyüjthetnek. A plüssök akkor érzik a legjobban magukat, ha az, aki éppen a kezében tartja az előtte elhangzott 3-6 szót helyes sorrendben fel tudja sorolni.
A játék menete, játékszabályok:A játék elején a plüss a játékvezető kezében van és hangosan elmondja, hogy most a plüss pl. gyümölcs neveket (zöldség neveket, járműveket, állat neveket stb. ) gyűjt, mond egy gyümölcs nevet majd oda dobja a plüsst egyik játékosnak, aki miután ügyesen elkapta, megismételi az előtte elhangzott gyümölcs nevét majd ő is mond egy másodikat és odadobja a plüsst valakinek. 5-6 szó után a játékvezető témát vált:Most pedig zöldség neveket fogunk gyűjteni és folytatódik a játék az előbbihez hasonlóan. Aki hibázik, zálogot ad, vagy valamilyen feladatot kap, amit el kell végezzen, pl. guggolás, vagy fél lábon ugrálás/állás pár másodpercig.
A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, amikor a gyerekek megunják.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönjük a játékot, dicséret, jutalmazás, majd elmondja egyenként mindegyik résztvevő, hogy mi tetszett, mi okozott nehézséget a játék során.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék továbbfejlesztésében megadott hanggal kezdődő szavak gyűjtése, pl. D hanggal kezdődő szavak gyűjtése, esetleg ezen szavak törése (szótagolása).
A játékvezető speciális feladatai: A nehezebben megnyíló gyerekeket biztatni, bátorítani, segíteni, ezáltal a szociális képességek fejlesztése.
A játékot lejegyezte: Kovácsné Varga Tímea