JÁTÉKRA FEL!

Ácsné Karkus Krisztina: Területszerző játék

  1. A játék neve, címe: Területszerző játék-két csapat próbál egy hullahopp karikából álló hídon gyorsabb átkeléssel megszerezni egy folyót
  2. A játék pedagógiai célja: Egymásra figyelés, csapatban együttműködés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem lehet csúszós felületen játszani.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Hullahopp karika -legalább 15 db. Egy kalap. Számkártyák 1. és 2. felirattal.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kirakni a hullahopp karikából egy hidat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Hullahopp karikákat közösen kirakni. /Esetleg lehet jelzésszerű jelmezt készíteni a két falu lakosainak./ Vagy a számkártyákat is közösen elkészíthetjük.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két falu lakói élnek békében egymás mellett. A falut egy folyó választja el egymástól. Ezt a folyót mind a két falu használja. Egyre gyarapodik a lakosok száma. A két falu lakói elhatározzák, hogy megszerzik maguknak a folyót.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető egy kalapba számokat tesz, amin az 1. vagy a 2. szám áll. Egyenlő számban. Annyi, ahány játékos van. A játékosok kihúznak egy számot a terem két oldalára ülnek egymás mögé törökülésbe az előre lerakott hullahop karika híd két végéhez. Az első ember feláll mind a két oldalon és páros lábú szökdeléssel elindulnak egymás felé. Amikor összetalálkoznak, megállnak és kő-papír-olló jelzésű játékkal eldöntik ki mehet tovább. Addig, amíg nem egyformát mutatnak. A győztes ugrál tovább a hullahopp karika hídon, a másik pedig visszafut a csapata végére és leül. De a vesztes játékos csapatának következő játékosa azonnal felpattan és ugrál az ellenfél felé. Találkozáskor újból indul a kő -papír-olló játék. És így tovább a végső győzelemig. A falu lakosai szurkolhatnak egymásnak, segíthetnek, hogy mikor kell indulni a következő játékosuknak verbálisan. Tiszta és becsületes játékot kérünk a játékosoktól.
  18. A játék lezárása: Addig tart ez a játék, amíg valamelyik csapat játékosa át nem ér a túloldalra. Akinek ez sikerül, az a győztes. Előre meghatározzuk, hogy hány győzelem kell a híd megszerzéséhez. Javaslok 3-5 győzelmet, hogy izgalmasabb legyen. A falu lakosai szurkolhatnak egymásnak, segíthetnek, hogy mikor kell indulni a következő játékosuknak verbálisan. Tiszta és becsületes játékot kérünk a játékosoktól. A győztes csapat megszerezte falujának a folyót. Lehet visszavágót kérni új hadüzenettel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: megbeszéljük, hogyan tudtak együttműködni, mivel lehetett volna gyorsabbá tenni a vesztes falu csapatát. Kiemeljük a jó közös együttműködést.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet lányok fiúk ellen. Vagy osztályok egymás ellen. Lehet macska és egér csapat. Lehet egy lábon szökdelve.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagyon fontos figyelni arra, hogy ki nyer a kő-papír-olló játékban. Megbeszélni, hogy egyszerre karikába ugrás esetén ki fog visszalépni. (Én azt javaslom, hogy aki előrébb jár épp akkor).
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon szeretem ezt a játékot, mert nagyon intenzív játék. Azok a gyerekek is élvezik mondjuk egy testnevelés órán, akik nem olyan ügyesek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Ácsné Karkus Krisztina