JÁTÉKRA FEL!

Horváth Katalin: Kapd el a diót!

  1. A játék neve, címe: Kapd el a diót!
  2. A játék pedagógiai célja: Táborozás során cél az első napokban a csoportépítés, összekovácsolni a csapatot, hogy minél kellemesebben, hasznosabban és probléma mentesebben töltsék el a hetet. Cél továbbá a szabadidő hasznos eltöltése, a játék örömének megtapasztalása mindenki számára.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékszabály ismertetése során fontos elmondani, és felhívni a figyelmet a testi épség megóvására. Az olimpián is sportszerűen folynak a játékok, számunkra is legyen ez a cél. Nem taroljuk le a másikat csak azért, hogy megszerezzük a győzelmet.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kötél dió bot
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: kellékeket beszerezni, a helyszínt kiválasztani(sima füves terep), berendezni a terepet (a gyerekek segítségével a kötelet kör formára alakítani
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: helyszín kiválasztása, kör kialakítása kötélből esetlegesen diógyűjtés ( én most vittem az egyszerűség kedvéért )
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az erdei olimpia egyik versenyszáma a " Diókapás ". A versenyre neveztek: mókusok, szajkók, egerek, pockok és egyéb állatok.( mind szeretik a diót.) Most ti lesztek ezek az állatok. Egy jó kis játék során, meglátjuk ki lesz az erdei olimpia győztese.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kötéllel körbekerítettünk egy kör alakú területet, abban szétszórtan elhelyeztük a diókat. Az állatok, vagyis ti, a körön kívül kell, hogy elhelyezkedjetek. Az óra járásával megegyező irányban haladjatok a körön kívül. A " Fuss! " vezényszó elhangzásakor, mindenki fusson be a körbe, és igyekezzen egy diót megszerezni. Mivel a diók száma eggyel kevesebb, mint ti vagytok, egy valakinek nem fog jutni. Az kiesik a versenyből, szurkoló válik belőle. Így a második fordulót eggyel kevesebben játsszák, és a diókból is elveszünk egyet. Így ismétlődik ez mindaddig, míg csak a két legügyesebb állat ( játékos )marad, aki az utolsó alkalommal is versenybe száll a dióért. Aki megkaparintja közülük a diót, az lesz az állatolimpia győztese. Nehezítő tényezők: a versenybíró, aki a játékot vezényli, egy bottal az állatok haladási irányát, tempóját változtathatja. Ha jobbra mutat, jobbra haladnak a körön kívül, ha balra mutat, akkor megfordulnak és balra mennek tovább. Ha a feje fölött köröz a bottal, akkor a versenyző állatok(játékosok) maguk körül forognak. A bot ütemes mozgatásával a tempót lehet növelni. Annak érdekében, hogy a játékosok ne tudjanak előnyt kovácsolni a helyzetükből, a versenybíró, játékszervező egy idő után háttal is adhatja a vezényszavakat.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha csupán egy állatot játszó játékos marad, aki minden fordulóban tudott diót szerezni. Ő a leggyorsabb és legügyesebb, méltó az állatolimpikon címre.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után, egy nagy tapsot kapott a győztes, valamint a táborzárón emléklappal jutalmaztuk a legügyesebb dióelkapót.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Keretmese bármilyen lehet. Egyszerűen csak annyi, hogy ügyességüket, gyorsaságukat tesszük próbára. Én elsős tanító néni vagyok, a bőrömből nem tudok kibújni. De így utólag azt gondolom, hogy a kerettörténetem lehetett volna komolyabb is. Ezt már ott helyben, a játék során éreztem. Tehát az osztályomban ez tökéletes lett volna, de itt, a táborozók körében egy kicsit gyermetegnek éreztem. Legközelebb biztos változtatnék a kerettörténeten.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A célcsoportot jól fel kell mérni, nehogy a játék kezdetekor derüljön ki, hogy valaki pl. mozgásában korlátozott, és nem tud részt venni a játékban.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Horváth Katalin