JÁTÉKRA FEL!

HELGERTNÉ MOCSÁRI GABRIELLA: Rókakereső az erdőben. Keretmesém Egyőszi napon kirándulunk az erdőben megkeressük a furfangos rókát.

  1. A játék neve, címe: .Rókakereső az erdőben. Keretmesém Egyőszi napon kirándulunk az erdőben megkeressük a furfangos rókát.
  2. A játék pedagógiai célja: mozgásfejlesztés utánzó mozdulatok gyakorlása, feszültség oldás játéköröm
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: kellő mozgástér biztosítása szőnyeg körül akadályok elrakása
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincshozzá eszköz képzeletbeli tárgyak élőlények vannak a játékban.
  12. Technikai igény: nyugodt légkör nincs technikai eszköz hozzá.
  13. Az előkészítés feladatai: a gyerekek körbeállítása hangulat jókedv átadása énekelünk először.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: hívogató kedves szavak. figyelem felhívó kérés a játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: utánzómozdulatokkal körbenjárás az erdőben kirándulás énekelve. énekeljük az ismert kirándulós dalt a somvirág, somvirág kezdetű dalt Gryllus Vilmos dala Adalt is el lehet játszani utánzó mozdulatokkal.
  17. A játék menete, játékszabályok: a játékvezető én a belső körben mutatom a mozdulatokat. keretmese Egy szép őszi napon kirándulni megyünk a szivecske csoporttal az óvódából meg akarjuk keresni a furfangos rókát. Elérkezünk a kerekerdőbe. Utunkat keresztezi ahegyi patak át kell rajta lépkednünk lépőmozgás mellett mondjuk, hogy liccs-loccs. megyünk tovább és utunkat állja egy kidőlt fa átlépünk rajta. Vándorlunk tovább és favágókkal találkozunk Halljuk a fejszéjük csattogását Mi is mondjuk csitt-csatt csitt-csatt. Integetve továbbmegyünk elérjük a mocsárt Belemegyünk és mondjuk cipp-cupp, cipp-cuppkimászunka mocsárbólés előttünk egy nagy hegy felmegyünk a hegyre és leszaladunk róla. az erdő közepén a varázstávcsővel meglátjuk a ravasz rókát Szép vörös sima bundája ,bozontos hosszú rőt farka van közeledik a róka .Mi megijedünk és vissza fordulunk arókától. visszafelé is ugyanazon az akadályokon kell haladnunk,mint amin már keresztül haladtunk csak gyorsabban kell meg tenni avisszafelé vezető utat mert ijedve futunk a róka elől. Amikor elérjük az akadályt hangosan mondom a gyerekeknek, hogy nicsak mit látok ez egy patak pl.
  18. A játék lezárása: hazaérkezés az erdőből törökülésben pihennek az erdei túra után és meghallgatják a rókás éneket Volt egy kicsi kakasom, elvitte a róka……….
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: jókedv és figyelem fenntartása a jmegdícsérem őket,ha fegyelmezetten játszanak és megkérdezem tőlük, hogy tetszett-e a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: lehet kitalálni más akadályokat a kirándulásra. pl.mocsár helyett egy nagy tó, hegy helyett egy égigérő fa, patak helyett nagy kövek Az á llatok róka helyett nyuszi , mókus vagy mesehősök Vuk, Micimackó, Fülesmackó , mesbeli túra is lehet virágos mező bűvös gombákkal és virágokkal akadályok a hangyabolyok vakond túrás árok kis patak
  21. A játékvezető speciális feladatai: egyszerű mozdulatok bemutatása ,hogy könnyen leutánozzák a gyerekek. Jó kedv és figyelem fenntartása a játék alatt.
  22. Egyéb/megjegyzés: labdás adogató elkapó,jelüket felismerő állatok mozgását utánzójátékokat sokszor szervezek a gyerekeknek,
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: HELGERTNÉ MOCSÁRI GABRIELLA