JÁTÉKRA FEL!

Németh Kinga: Faroklopó

A játék neve, címe: Faroklopó

A játék pedagógiai célja: közösségépítés, gyorsaság- és ügyesség fejlesztése

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: magas

Szükséges biztonsági intézkedések: Olyan részét kellett válasszam az iskola udvarának, ahol a legegyenletesebb a talaj és ahol más abban az időben nem tartózkodik.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Szalagok (ebből lesznek a farkincák)

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Meglátták a szalagokat a kezemben, és már fel is keltettem ezzel az érdeklődésüket. Innentől már ők hívták játékba társaikat.

A játék megnyitása, nyitánya: Itt az ősz, a hűvösebb idő. Elszaporodtak az egerek a lakásban, akik a hideg elől bemenekültek. Szerencsére van egy cicánk, aki megpróbálja elkapni őket. Sajnos az egerek viszont fürgébbek, így cicusunk csak a farkincájukat tudja elkapni. Azt viszont büszkén gyűjtögeti. Arra kérem a kisegereinket, hogy a kapott szalagot tűrjék be úgy a nadrágjukba, hogy az kilógjon. A cica feladata pedig az lesz, hogy 2 perc alatt minél több farkincát kaparintson meg.

A játék menete, játékszabályok:Az egerek 2 percig menekülhetnek a cica elől, csak az erre kijelölt pályán. Akinek a cica megszerezte a farkát, kiesik a játékból, ideáll mellém. Lássuk, mennyi farkincát tud begyűjteni a cicánk és lesz- e olyan kisegér, akinek megmarad a farka?!

A játék lezárása: 2 percig kergeti a cica az egereket. megszámoljuk, hány farkat gyűjtött. Megnézzük, van- e olyan egér, akinek megmaradt a farka. Játék lezárása: Az egerek belátták, hogy ebben a házikóban nem lesz nyugtuk a cicától, így továbbálltak, másik meleg helyet keresni maguknak.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek hálás közönség. Így zártuk: játsszunk ilyet máskor is!!! Értékeltem a sportszerű játékot, külön dicséretet kapott, aki sok szalagot gyűjtött, illetve akinek többször megmaradt a farka

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszhatjuk több cicával vagy mindenki egér lesz, és egymás farkát próbálják megszerezni. Ilyenkor nincs kiesés, hanem ha sikerül farkat szerezni, azt visszateheti magának. Sőt, még gyűjthet is másikat. Története: az egerek rájöttek, hogy itt csak egy valaki lehet a nyertes, így egymásra is elkezdtek támadni. Nekik is csak a farkincákat sikerül mindig megcsípni. Az az egér maradhat a meleg lakásban, aki a legtöbb farkincát megszerzi.

A játékvezető speciális feladatai: az idő mérése, balesetveszélyes helyzetekre való figyelemfelhívás, szabályok betartásának figyelése

A játékot lejegyezte: Németh Kinga