JÁTÉKRA FEL!

Séfer Szabina: Kézrecsapó kutyával

A játék neve, címe: Kézrecsapó kutyával

A játék pedagógiai célja: reakció idő fejlesztése, koncentrációs képesség fejlesztése, új társaság esetén névtanulás

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Sima talaj, ahol a futás közben nem áll fenn az elbukás veszélye.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Újság, itt kutya

Technikai igény: Csend

Az előkészítés feladatai: Helyet biztosítani, kelléket előkészíteni

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Van rá lehetőség, ha pl. egy osztályban az előkészület során el kell pakolni a padokat.

A játék megnyitása, nyitánya: Rövid ismertetés, játék főbb szabályainak elmondása.

A játék menete, játékszabályok:Körben állva a középső ember kezében egy papír, amellyel annak a kezére kell rácsapnia, akinek a játékvezető elmondja a nevét. Az elhangzott név tulajdonosa úgy tudja ezt megakadályozni, hogy a csapás előtt mond egy másik nevet a játékosok közül. Így lehet haladni a játékkal, amíg mindenkinek elhangzik a neve legalább egyszer. Játékvezető kezdi az új körökben a név mondását.

A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha mindenkinek legalább egyszer elhangzott a neve, ha kis létszámú csapat van, akkor 2x vagy 3x.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki egyszer sem került be a kör közepére, tehát megfelelően gyors volt, azt lehet jutalmazni.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Véleményem szerint ez a játék így tökéletes, de a nevek helyett lehet mondani más szót esetleg.

A játékvezető speciális feladatai: Kezdő kör elindítása a nevek bemondásával.

Egyéb/megjegyzés: Mi otthoni légkör miatt kutyákkal bővülve játszottuk, nagyon élvezték a gyerekek.

A játékot lejegyezte: Séfer Szabina