JÁTÉKRA FEL!

Vadnainé Fodor Krisztina: Családjáték

  1. A játék neve, címe: Családjáték
  2. A játék pedagógiai célja: Szocializáció, együtt játszás öröme a csoporttársakkal, feszültségoldás, vidám hangulatkeltés
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Többszöri figyelmeztetés, hogy figyeljenek egymásra, hogy ne legyen összeütközés
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Eggyel kevesebb szék, amennyien játszunk
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Csoportszoba átrendezése, székek körberakása, megfelelő belső tér biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Már az előkészületek izgalomba hozzák a gyermekeket, és lehet énekelni, hogy Ki játszik ilyet? Majd megmondom milyet…
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az érdeklődő gyermekek leülnek körben a székekre. Elmondom nekik, hogy a játék címe: családjáték. Megbeszéljük kik tartoznak a családhoz. (apa-anya-gyerek), mi egy család vagyunk most.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kiosztom körbe járva a szerepeket, az első gyermek anya, utána apa, majd gyerek, majd folytatom a sort (negyedik gyermek anya, stb), magamnak is adok szerepet, de én nem ülök le. Utána ellenőrizzük a szerepeket, most álljanak fel az anyák, üljetek le, most az apák, stb, ezt többször megpróbáljuk, mikor látjuk, hogy jól tudják, elkezdjük a játékot. Szabály: egy személy középen áll,(először én), ő az aki mondja, hogy kik álljanak fel a helyükről és másik helyre üljenek(pl. anya és ilyenkor az anyák indulnak el), a cél, hogy találjanak maguknak helyet. Ilyenkor a középsőnek is kell magának helyet keresni, akinek nem jutott szék, ő áll be középre. Ha a középső azt mondja, hogy „Család”, ilyenkor mindenkinek fel kell állnia és új helyet keresnie.
  18. A játék lezárása: Amikor látom, hogy már elfáradtak, még egy kört játszunk, majd kérem, hogy mindenki üljön le egy székre, és mesélek nekik egy rövid mesét, hogy kicsit meg tudjanak pihenni. A mese után kérem, hogy segítsenek a csoport visszarendezésében.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérem őket, hogy vigyáztak egymásra és megkérdezem őket, hogy tetszett-e a játék, máskor is játsszunk ilyet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot úgy is lehet játszani, hogy átnevezzük a szereplőket, pl. ha állatokról tanulunk akkor állatneveket adunk, ha közlekedésről tanulunk, közlekedési eszközöket, gyümölcsök, zöldségeknél ugyanígy lehet
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot még a tavalyi gyermekcsoportommal játszottam, szülői beleegyező nyilatkozat rendelkezésemre áll a fotón való részvételről. A gyermekek nagyon élvezték a játékot, sokat nevettek és felszabadultan, örömmel játszották. (egyik kedvencükké vált)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Vadnainé Fodor Krisztina