JÁTÉKRA FEL!

Solt Eszter: Sarokválasztó

  1. A játék neve, címe: Sarokválasztó
  2. A játék pedagógiai célja: óra végén levezetés, vagy szabadidőben közös tevékenység
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: sarkok szabaddá tétele, de nem baj,ha marad néhány tárgy (pl szék, asztal) nehezítésként, ami zajt kelthet.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: terem berendezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A róka el akarja kapni a tyúkokat, de annyira sötét van ,hogy csak a fülére hagyatkozhat. A négy sarok a négy tyúkól. Oda kell bemenniük, teljes csendben, a tyúkoknak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék elején kiválasztjuk a rókát. Ő a falhoz áll, a többieknek háttal. Mindenki más választ egy sarkot, odalopódzik, amíg a játékvezető ötig számol. Ezután a róka kimondja az egyik sarok nevét, pl bal hátsó. Akik ott voltak, kiestek, leülnek a székükre. Ezután mindenki újra sarkot választ, amíg a a játékvezető ötig számol. Akik ezalatt nem értek el egyik sarokba sem, kiesnek. A játék kezdete előtt meg kell állapodni, hány lehetősége legyen a rókának. Ez függ a játékosok számától. (Ne legyen túl sok, hogy ne váljon unalmassá a játék.)
  18. A játék lezárása: A körök végén nyer a róka (ha minden tyúkot elkapott), vagy a tyúkok, ha nem tudta elkapni az összeset. Ezután új rókát választhatunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tudatosítani, hogy ez csak játék, nem számít, ki nyer.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Meghatározhatjuk, egy sarokba maximum hány tyúk mehet, vagy kiköthetjük, hogy mindenhová kell mennie legalább egy tyúknak. Ebben az esetben vége van a játéknak, ha már csak három tyúk marad.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Visszaszámolás, figyelni, hogy egymást ne akadályozzák, másik közelében ne keltsenek zajt szándékosan. Róka háttal legyen, esetleg be lehet kötni a szemét, ha nem zavarja őt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ha valaki nem akar játszani, maradhat a helyén vagy számolhat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Solt Eszter