JÁTÉKRA FEL!

Lajkóné Tóth Erzsébet: Fogalomkirály

  1. A játék neve, címe: Fogalomkirály
  2. A játék pedagógiai célja: Fogalmak tanulása, szorzás gyakorlása, kisebb, nagyobb vagy egyenlő
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok a székeken üljenek és ne billegjenek.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 2 db 10-es dobókocka, fogalom és meghatározásait tartalmazó kártyák legalább 14.
  12. Technikai igény: Egy asztal és annyi szék, ahány játékos van.
  13. Az előkészítés feladatai: A kártyák elkészítése az aktuális fogalmakkal és a meghatározásokkal.Iskolapad és szék minden játékosnak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék helyszínének kialakítása. Az asztal és a székek, a szükséges kártyák az asztal közepére kerüljenek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Foglaljatok helyet az asztal körül! Mai játékunk neve: Fogalomkirály. A hatodik osztályban kerestetik az a tanuló, aki a leggyorsabban összepárosítja a játék során kapott fogalmakat a meghatározásaikkal úgy, hogy közben szorzótáblát is gyakorolja. A játék végén koronát is készítünk számára.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kiteszem a pad középre a kártyákat szöveggel lefelé. Két dobókockát a legfiatalabb játékos kezébe adom, mert ő kezdi a játékot. A dobókockákkal dob és a számokat összeszorozza és az eredményt hangosan mondja. Az eredményről megállapítja, hogy 50-től nagyobb vagy kisebb. Csak akkor húzhat a kártyák közül, ha 50-nél nagyobb az eredmény. A játék az óra járásával ellentétes irányban folytatódik. Ha a dobókocka leesik a földre, akkor újat kell dobni. Annak a játékosnak, akinek megvan egy pár, az leteszi a párosított kártyákat maga elé az asztalra, szöveggel felfelé. Ha eltévesztette a párosítást, akkor 10 guggolást a büntetése. Amikor a kártyák elfogynak az asztalról, akkor egymástól húznak kártyát.
  18. A játék lezárása: Az a király, aki elsőként szabadul meg az összes kártyájától. A játéknak akkor van vége, ha minden kártyának megtalálták a párját.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérek minden játékost a jó számolásért és a kitartó figyelméért. A királyt megkoronázzuk. Jutalomból vezetheti a következő játékot úgy, hogy hatalmánál fogva változtathat a játékszabályon. A vesztesek felolvassák hangosan a fogalompárokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet módosítani a számolási feladatokat. Időkorlátot is lehet alkalmazni a játék során. Tévesztés esetén büntetést is módosulhat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek folyamatosan figyelni kell a számolást és a fogalompárok helyességét.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tanulók nagyon szeretnek játszani a felnőttekkel. Nagyon sok változatát is kipróbáltuk a játéknak. Alig akarták abbahagyni a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Lajkóné Tóth Erzsébet