JÁTÉKRA FEL!

Bencze Viktória: Átkelés a folyón

  1. A játék neve, címe: Átkelés a folyón
  2. A játék pedagógiai célja: Szociális készségek fejlesztése, logikus gondolkodás fejlesztése, problémamegoldó képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Biztonságos(balesetmentes) játéktér biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kartonlap vagy padlószőnyeg darabok kb.: A/4-es méretben
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Csapatok alakítása. A csapatok szerveződhetnek véletlenszerűen, sorsolással vagy szimpátia alapján.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Alakítsanak egyenlő létszámú csapatokat. Alakítsanak egyenlő létszámú csapatokat. Alakítsanak egyenlő létszámú csapatokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Üdvözöllek benneteket! Itt állunk egy folyó partján. Nem látszik, de a folyó igen veszélyes. Tele van örvényekkel, nagy a sodrása és mély is! Átkelni rajta komoly kihívás. A csapataitok most bizonyíthatnak! Jussatok át épségben a túloldalra! Mindkét csapat minden tagjának át kell jutnia a folyó túloldalára! Csak egymásra számíthattok!
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden részvevő kap egy szigetet. ( kartonlap/padlószőnyeg darab) A csapatok a folyó partján gyülekeznek. Taktikai megbeszélést folytathatnak, megtervezhetik az átkelést. Szabályok: A vízbe tilos lépni! Egy szigeten egyszerre egy átkelő állhat. A szigetek tetszőlegesen mozdíthatóak. Aki kiesik vagy lelép a szigetről, annak büntetésből vissza kell mennie az indulási helyre a szigetével együtt. Az a csapat nyer, amelyik leghamarabb a átkelt a folyón.
  18. A játék lezárása: Taktikák megbeszélése, értékelése. A kommunikáció értékelése. A közös munka együttes értékelése. Az egyéni teljesítmények értékelése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mit élveztél a legjobban a játék során? Mi volt nehéz a számodra?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Időkorlát bevezetése. Szóbeli kommunikáció lehetősége csak a tervezés időszakában.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Bencze Viktória