JÁTÉKRA FEL!

Kácserné Menyhárt Katalin : Színvillám

  1. A játék neve, címe: Színvillám
  2. A játék pedagógiai célja: Akusztikus memória fejlesztése Kognitív képességek fejlesztése – társítás Gyors reagáló képessé fejlesztése Gyűjtőfogalmon belüli szókincsbővítés
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékra kijelölt terület baleset mentesítése
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Páronként – 1 tenisz labda – 1-1db (2)színkártya azonos színű -ragasztószalag -mosolygós jutalom korongok
  12. Technikai igény: -a kijelölt terület akadály baleset mentesítése
  13. Az előkészítés feladatai: -a kijelölt területet kettéosztom egy felező vonalat ragasztok le (vagy kötelet teszek le) a tér közepén. -a felező vonaltól azonos távolságra mindkét irányban kijelöljük az induló vonalat ahová a gyerekek majd felsorakoznak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megszólal a játékra hívogató mondóka Egy utcában volt egy bolt Abban mindenféle volt Toll penna papíros Azt is mond meg nekem most Milyen boltban vagy is most.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: -Vásárolni hívjunk a játékba részt vevő gyermekeket. -még egyszer elmondom a mondókát és aki leghamarabb leül Török ülésbe vagy fél lábon áll vagy keresztbe teszi a karját (játékvezető találékonyságán múlik), az a gyermek mondja meg milyen boltba érkeztünk. Pl zöldség bolt, gyümölcsös, állatkereskedés, stb.
  17. A játék menete, játékszabályok: -minden gyermek keressen magának egy párt -párjával szemben álljon fel a felező vonalnál -minden pár beszélje meg egymással milyen színű kártyát (azonos színű) válasszanak. -ha minden pár húzott kártyát, fel idézzük milyen boltba vagyunk (akusztikus memória fejlesztése) -minden pár beszélje meg egymással milyen gyümölcsöt, zöldséget, állatot társítanak a kiválasztott bolthoz. -gyűjtőfogalmon belül szókincsbővítés pl zöldség bolt zöld – borsó, piros paradicsom, lila – padlizsán Pl állatkereskedésben kék – hal, zöld – krokodil, lila pillangó -ezt követően a játék vezető sorolja a szavak -a páros két tagja közül az lesz az ügyesebb aki hamarabb meghallja a saját szavát kiszalad, fel eszi majd visszaviszi a teniszlabdát a kiindulási vonal mögé. -a 1-3 leggyorsabb párt jutalmazzuk meg a mosolygós koronggal – 1.pár gyorsabb tagja 3 mosolygós korongot kap – 2.pár gyorsabb tagja 2mos.kor – 3 pár gyorsabb tagja 1 mosolygós korongot kap amelyet a bal lába mellé elhelyezett színkártyája gyűjt.
  18. A játék lezárása: A játék legvégén megnézzük ki gyűjtötte a legtöbb korongot vagy kinek gyűlt ki először a színkártyán a korong (max. 5 gyere) téri irányok azonosítása alkalmazása
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Összeszámoljuk a mosolygós korongokat, amelyeket be lehet váltani játékpénzre, amelyet a végén elvásárolhatnak. Majd újra elmondjuk a játékba hívogató mondókát – új boltot nevezünk meg – új párt – új színt választunk. –
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a játék vezetője mondhat az adott gyűjtőfogalmon belül olyan szavakat amelyeket a gyermekek nem mondtak-ezzel fejleszti a figyelmüket, a memóriájukat a monotoniatűrésüket
  21. A játékvezető speciális feladatai: A terület baleset és akadálymentesítése
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék vezető a játék gördülékenysége szempontjából a pár és szín választásnál a játékosságot, btarsa be hiszen ezzel is spontán fejleszti a gyermekek kognitív képességét pl társítás szín – hozzá tartozó szó
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Kácserné Menyhárt Katalin , (kacsernemenyhartkatalin@freemail.hu)