A játék neve, címe: Szellem a palackban
A játék pedagógiai célja: Szocializáció fejlesztése
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő, 30 főnél több
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Üres műanyag pet palack
Technikai igény: Nincs
Az előkészítés feladatai: A játék számára szükséges helyet szabaddá tenni, palackot előkészíteni.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyaszín szabaddá tételébe be lehet vonni a résztvevőket
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető ismerteti a játék szabályait és menetét. Próbajátékot játszanak.
A játék menete, játékszabályok:A játékvezető elfordulva a csoport tagjattól kezében egy palackkal várakozik. A többiek addig szabadon sétálgatnak a térben egymástól elkülönülve. Jön a szellem! kiáltásra minden résztvevő párt keres magának a lehető leggyorsabban. Akinek nem jut pár, vagy nem elég gyorsan talál párt, annak a kezébe adják a palackot. Mindig az lesz a következő szellem, akinek a kezébe adták a palackot.
A játék lezárása: A játéknak, a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve Te vethetsz véget.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, emeld ki azokat, akik mindig elég gyorsak voltak és nem kerültek „szellem” szerepbe, mondd el, hogy ők nagyon gyorsak voltak a játék során.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Esetleg több szellem is bevethető egy időben.
A játékvezető speciális feladatai: A játékot a szabályok megértése után érdemes gyorsabb tempóban vezetni. Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
A játékot lejegyezte: Monoriné Koncz Mária Zsuzsanna