JÁTÉKRA FEL!

Steinerné Sáfrány Csilla: A játék neve: Kirándulás az erdőben

A játék neve, címe: A játék neve: Kirándulás az erdőben

A játék pedagógiai célja: Az egyenletes lüktetés, ritmusérzék fejlesztése, koncentráció fejlesztés, mozgáskoordináció fejlesztés, egymásra való odafigyelés, az irányításom elfogadása. Egy hatékony kreatív együtt játszással még közelebb tudok hozzájuk kerülni. Jobban elnyerem a bizalmukat.

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Nincs

Technikai igény: Nincs

Az előkészítés feladatai: Nincs

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A mosdóból jövünk be és ilyenkor mindig leülünk a szőnyegre. Tudják a gyerekek hogy valami ilyenkor történni fog.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék rövid leírása: A kezünkkel egyletes ritmusban ütik a combjukat. Majd mindig utánam mondják, amit mondok. A túra alatt több akadályt is le kell küzdeniük. Ezt úgy teszik, hogy az általam mutatott mozdulatot leutánozzák.

Keretmese: Egyszer volt hol nem volt élt egy kis manó. Ez a manó elhatározta elmegy kirándulni. megnézi az erdőt ahol él. De a kirándulás alatt sok akadályt kell legyőznie, hogy, sikerüljön, azt kell mondanotok, és mutatnotok, amit én mondok és mutatok.

A játék menete, játékszabályok:A Játék menete: Amit én mondok és mutatok

Mondom, Mutatom Most mindenki álljon fel. És engem figyelve ütögeti a combját. Jobb-bal kezemet felváltva emelve mutatom a ritmust. Nini, ni! Mit látok? Egy hegy, másszuk meg. Felemelem a kezem és mintha létrán másznék, úgy mozgok. Nini, ni! Mit látok? Egy híd, menjünk át! A kezemmel finoman felváltva ütöm a mellkasom. Nini, ni! Mit látok! Egy tó, ússzunk át! Úszó mozdulatokat mutatok. Nini, ni! Mit látok? Egy mocsár, mennyünk át! Magasra emelt lábbal menetelek. Nini, ni! Mit látok? Egy barlang! Menjünk be! Sötét van. Félek! Gyújtsunk lámpát! Settenkedve megyünk, majd úgy csinálunk mintha meggyújtanánk a lámpát. Segítség!! Egy medve! Fussunk!

Visszafelé ugyanazokon megyünk végig csak gyorsabban.

A játék lezárása: Miután végigmentünk az akadályokon az mondom. Nézzünk hátra. Nincs ott a medve. Megmenekültünk a medvétől.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Csoportosan dicsérem meg őket.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ők találnak ki akadályokat és mutatják hogyan lehet leküzdeni.

A játékvezető speciális feladatai: Fontos hogy végig ritmusban maradjon a játékvezető, valamint az akadályokat érthetően mondja és közben jól mutassa.

Egyéb/megjegyzés: VIZSGAFELADAT

Célcsoport A célcsoportom fő jellemzői: Vegyes csoport 3-6 éves korig. Nagyon szeretnek játszani, jól motiválhatók és mindenre nyitott gyermekek.

A fő pedagógiai céljaim a foglalkozással A pedagógiai célom, amit a játékok segítségével szeretnék elérni/megközelíteni: Egy hatékony kreatív együtt játszással még közelebb tudok hozzájuk kerülni. Jobban elnyerem a bizalmukat.

A helyszín méretei (mekkora játéktér áll rendelkezésedre):

400 méter x 400 méter

Várható zavaró tényezők: Kintről bejövő zajok.

A rendelkezésedre álló időtartam: Foglalkozás kezdete: Foglalkozás befejezése:

hónap Szeptember, nap 09, óra 9, perc 15 hónap Szeptember, nap 09, óra 9, perc 25

Megelőző és követő tevékenységek: A célcsoportod várhatóan, mit fog csinálni a foglalkozásod előtt:

A mosdóból jövünk be és ilyenkor mindig leülünk a szőnyegre.

És a foglalkozásod után:

Kimegyünk az udvarra.

A játék neve: Kirándulás az erdőben

A játék pedagógiai célja: Az egyenletes lüktetés, ritmusérzék fejlesztése, koncentráció fejlesztés, mozgáskoordináció fejlesztés, egymásra való odafigyelés, az irányításom elfogadása.

Játék alatt figyelni kell: Most játssza, először a csoportom ezért próbálom a legegyszerűbben elmagyarázni (keretmesével) a játékot és szabályát.

A játék rövid leírása: A kezünkkel egyletes ritmusban ütik a combjukat. Majd mindig utánam mondják, amit mondok. A túra alatt több akadályt is le kell küzdeniük. Ezt úgy teszik, hogy az általam mutatott mozdulatot leutánozzák.

Keretmese: Egyszer volt hol nem volt élt egy kis manó. Ez a manó elhatározta elmegy kirándulni. megnézi az erdőt ahol él. De a kirándulás alatt sok akadályt kell legyőznie, hogy, sikerüljön, azt kell mondanotok, és mutatnotok, amit én mondok és mutatok.

A Játék menete: Amit én mondok és mutatok

Mondom, Mutatom Most mindenki álljon fel. És engem figyelve ütögeti a combját. Jobb-bal kezemet felváltva emelve mutatom a ritmust. Nini, ni! Mit látok? Egy hegy, másszuk meg. Felemelem a kezem és mintha létrán másznék, úgy mozgok. Nini, ni! Mit látok? Egy híd, menjünk át! A kezemmel finoman felváltva ütöm a mellkasom. Nini, ni! Mit látok! Egy tó, ússzunk át! Úszó mozdulatokat mutatok. Nini, ni! Mit látok? Egy mocsár, mennyünk át! Magasra emelt lábbal menetelek. Nini, ni! Mit látok? Egy barlang! Menjünk be! Sötét van. Félek! Gyújtsunk lámpát! Settenkedve megyünk, majd úgy csinálunk mintha meggyújtanánk a lámpát. Segítség!! Egy medve! Fussunk!

Visszafelé ugyanazokon megyünk végig csak gyorsabban.

A játék kellékei (eszközök): Ami rendelkezésre áll a helyszínen: A nagy szőnyeg, ami köré állunk. Rendelkezésre áll, de még nincs a helyszínen: (oda kell vinnem) Nincs Még el kell készítenem/be kell szereznem: Nincs

Játék Reflexió: Nagyon jól sikerült a játék mindenki aktívan részt vett benne. A gyermekek hamar ráéreztek a ritmusra és ügyesen utánozták a mozdulataimat, és amit mondtam visszamondták. Jól sikerűt a játék és a játékvezetésem.

A játékot lejegyezte: Steinerné Sáfrány Csilla