A játék neve, címe: Kínai suttogós rajzokkal bolondítva (Az alapgondolat nem saját, a Chinese Whisper jelenti a bázist)
A játék pedagógiai célja: Kommunikáció a célnyelven, csoportkohézió erősítése, energetizálás, humor bevitele az osztályterembe.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs ilyen
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Papír, íróeszköz
Technikai igény: Nincs
Az előkészítés feladatai: Nincs
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csapat kezdőembere találja ki az első szót, és veti papírra.
A játék megnyitása, nyitánya: John piacra akart menni, és venni akart egy…(a kitalált szó de nem mondjuk ki hangosan, csak az első játékos tudja) de dolga akadt. Megkérte hát a szomszédját, Jacket. Jack sem ért rá, írt hát egy lapot Harry-nek a szomszédnak, hogyha piacra megy vegyen John-nak egy… Ő sem ért rá, megkérte hát a másik szomszédját, Willie-t stb.stb. Nézzük meg, végül mit kapott John a piacról.
A játék menete, játékszabályok:Két, vagy több csoportban játszható a játék, kicsit olyan mint egy sorverseny. Optimálisan egy csoportban 6-8 játékos van. A kezdő játékos kitalál egy szót angolul, felírja. Ezt továbbadja a mögötte ülő csoporttársnak, aki lerajzolja. A rajzoló játékos továbbadja rajzát a mögötte ülőnek, aki megpróbálja kitalálni a rajzon lévő szót, melyet leír, és továbbadja a mögötte ülőnek. Ez a játékos ismét rajzot késziít és azt adja tovább, abból megint a szót kell kitalálni, és így tovább…. Vicces dolgok kerekednek ki a játék végére. Ekkor összehasonlítjuk az eredeti szót a végén lévő rajzzal vagy szóval (attól függően, hogy hány fő van egy csapatban). A játék egyértelműen stresszoldó- élénkítő jellegű, egyéb célja nincs.
A játék lezárása: Az utolsó rajzzal, vagy szóval (játékosok számától függően) zárul a játék, megnézzük mit hoztak végül John-nak a piacról.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék jutalma egy nagy közös nevetés, vicces, ahogyan az eredeti szó torzul a z átmenetek során.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet egy teljes Activity-vé alakítani a játékot. Nem csak rajzolunk, hanem utána elmutogatjuk a következő játékosnak, ő majd körülírja, ebből ujra egy szó születik és így tovább. Nyilván ennek a verziónak már nagyobb az időigénye sokkal komplexebb lesz így a játék, diáknapokon kiválóan játszható.
A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy érthetően magyarázzuk el a szabályt, valamint egy csoprtba 6-8 játékosnál ne legyen több mert hosszadalmassá, esetleg unalmassá válhat a játk az éppen nem aktív résztvevők számára.
Egyéb/megjegyzés: Gimnazistákat tanítok, nagyon kedvelik az ilyen jellegű játékokat. Nem állítom, hogy nagyon eredeti és egyedülálló ez a játékötlet, de szeretik a diákjaim, mint minden szójátékot, melyeket az órákon játszunk. Az egésznek annyi csak a lényege, hogy egy picit felrázza, élénkítse a tanórákat, jókedvet varázsoljon a mindennapokba.
A játékot lejegyezte: Benkó Bernadett