JÁTÉKRA FEL!

Radványi Beatrix: Keresd a fészked!

  1. A játék neve, címe: Keresd a fészked!
  2. A játék pedagógiai célja: Nagymozgások gyakorlása, a gyerekek által kedvelt állatok megismerése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A helyszín kiválasztásánál figyelembe kell venni a játék jellegének megfelelő helyigényt. Felhívom a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor, az állatok mozgásának utánzásakor figyeljenek egymásra, illetve saját testi épségükre.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nyomtatott képek állatokról, valamint azok lakhelyéről
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín előkészítése, a képek elrendezése, a mozgáshoz szükséges hely biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A képek elrendezése, a megfelelő játéktér kialakítása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ráhangolódás: (a játékvezető a következőket kérdezheti a játékosoktól) Melyik a kedvenc állatod? Van-e lehetőséged arra, hogy rendszeresen lásd? Hol szoktál vele találkozni? Tudod-e utánozni a mozgását? Mutatok képet néhány állatról, mindegyikhez kötünk egy mozgásformát (sas, béka, cica, kacsa, kutya, ló, pók, nyuszi, pingvin, medve…) – legalább annyi állatra van szükség, amennyi játékosunk van. A képeket kosárba rakom. (a lakhelyüket ábrázoló képek egy padon vannak elhelyezve) A játék nyitányaként a játékvezető bemutatja néhány (vagy az összes) állat mozgását, ezt a játékban résztvevő gyerekek utánozzák.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden játékos húz egy képet a kosárból. A játékos innentől kezdve a képen látható állattal azonosul, az ő mozgását utánozza. Az állatbőrbe bújt játékos feladata lesz, hogy megtalálja a lakóhelyét. A játékvezető a játékosok között körbejárva megkéri őket, hogy húzzanak egy-egy képet a kosárból. Elmondja nekik, hogy innentől kezdve azzal az állattal kell azonosulniuk, ha a helyüket elhagyják, az adott állat mozgását kell utánozniuk. Elmondja, hogy a túloldalon lévő padon találják a képeket, amelyek a lehetséges lakóhelyeket ábrázolják. Minden állat feladata lesz, hogy a képek közül a saját lakhelyét kiválassza, a képpel együtt térjen vissza a helyére. A képekhez eljutni, majd onnan a saját helyére visszatérni csak a választott állat mozgásával lehet.
  18. A játék lezárása: A játéknak nincs nyertese vagy vesztese, akkor van vége, ha minden állat megtalálta a lakhelyét. Ha valaki nem találja a lakhelyét, azért lehet, mert valaki tévedésből elvitte. Ha ez a helyzet előfordul, a játékvezető ellenőrzi a játékosokat, ha kiderül, hogy ki tévedett, annak vissza kell vinni a lakhelyét ábrázoló képet, és kiválasztani a helyeset.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén a játékosok jutalmat, édességet kaphatnak. (A kisebb korosztálynak jutalom lehet az is, ha az állatokat ábrázoló képeket megtarthatják.) Megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogyan érezték magukat az adott állat bőrében.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Következő körben az állatokról egyéb információkkal is tudunk dolgozni – táplálkozás (Keresd meg a képek közül a kedvenc ételedet-vagyis, ami az adott állat kedvenc étele); Kisiskolásokkal játszható a játék úgy is, hogy egy játékos bemutatja az állat mozgását, a szomszédja választja ki az élőhelyét. Ha eltalálta, akkor ő lesz a következő, aki bemutatja a mozgását, de ha tévedett, valaki más „rabolhatja” tőle ezt a lehetőséget.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető a szabályokat fokozatosan, lépésről lépésre ismerteti. Figyel a játékosok biztonságára. Segíti a játékosokat abban, hogy mindenki megtalálja a „lakóhelyét”.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az óvodás és kisiskolás korú játékos nagyon élvezte a játékot, mivel tetszett nekik, hogy állatok bőrébe bújhatnak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Radványi Beatrix