A játék neve, címe: Varázsszavak
A játék pedagógiai célja: Feszültséglevezetés, szórakozás, együttműködés fejlesztése, koncentráció fejlesztése, memória fejlesztése
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: boszorkány süveg + varázspálca
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellékek nézegetése, kézbeadása
A játék megnyitása, nyitánya: varázslós kerettörténet -Mindannyian a Roxfort varázslóiskola diákjai, átváltoztatástan órán vagyunk. A kör közepén álló varázsló vagy boszorkánynál vannak a kellékek, ő tud varázsolni. A szabályokat ismertetem az első varázsszóval. Játék közben bővítjük a varázsszavak körét.
A játék menete, játékszabályok:Körbe állnak a gyerekek. Először én leszek a varázsló a kör közepén. Azt mondom óriás, és rámutatok egy gyerekre, akkor ő lábújhelyre áll, a mellette lévők felemelik a kezüket a magasba, és mindannyian azt mondják magas hangon ÓÓÓ. HA ez megy, akkor jön a törpe varázsszó. Akire rámutatok leguggol, a két szélső lefelé tartja a kezeit, és mély hangon azt mondják óóó, Ha ez megy, akkor jön a harmadik varázsszó: nyúl. Akire rámutatok, ugrál, a két szélső nyuszifület mutat neki, és azt mondják nyusz, nyusz. Negyedik varázsszó: forgószél. A középső forogni kezd a két szélső megfogja a „kalapját” és susognak. Ha megjegyezték a szabályokat, akkor lehet jelentkezni varázslónak a kör közepére.
A játék lezárása: Ha már mindenkinek volt lehetősége varázsolni. És már lanyhul a lelkesedés, akkor véget ér a varászlótanóra.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, kinek sikerült odafigyelnie a játékra, megjegyeznie a varázsszavakat, és a hozzájuk kötődő mozgássort. Akinek nem sikerült, miért nem? (Túl bonyolult volt, fáradt volt, nem tetszett a játék)
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Saját varászszavak, hozzájuk kapcsolódó feladatok, mozgássor kitalálása, kipróbálása játék keretében.
A játékvezető speciális feladatai: Fenntartani a fegyelmet, ne fajuljon idétlenkedésbe a játék. Aki szeretne, lehessen varázsló – mindenkire sor kerüljön.
A játékot lejegyezte: Sárközi Szilvia Judit