JÁTÉKRA FEL!

Gazsó Márta : „Ügyes Bohóc” (fogójáték)

  • A játék neve, címe: „Ügyes Bohóc” (fogójáték)
  • A játék pedagógiai célja: -A Mozgás iránti pozitív érzelmi viszony erősítése érdekes játékkal -Mozgásképességek: gyorsaság, erő, ügyesség, nagymozgások, téri tájékozódó képesség fejlesztése -Közösség fejlesztése közös játékkal – Közösség fejlesztése közös játékkal
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: – akadálymentes nagy tér biztosítása – mozgásra, futásra alkalmas ruházat, cipő, csúszásmentes zokni a gyermekek számára (a gyermek saját felszerelése)
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: Bohóc haj (paróka), síp
  • Technikai igény: CD lejátszó, CD-Gryllus Vilmos: Maszkabál
  • Az előkészítés feladatai: -a mozgáshoz szükséges hely biztosítása az előzőleg használt torna eszközök elpakolásával – a terem kiszellőztetése, friss levegő biztosítása – CD lejátszó, CD előkészítése – Bohóc haj előkészítése
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: – a gyermekek óvodapedagógus irányításával részt vesznek a hely előkészítésében, a korábban használt torna eszközök elpakolásában a nagy szabad tér biztosítása érdekében. – Az SNI gyermek a szabályok betartását figyeli a játék során.
  • A játék megnyitása, nyitánya: A játék a gyermekek érdeklődésének felkeltésével, a témára irányításával kezdődik. Cd lejátszón farsangi dalt kapcsolok be, ezzel motiválom a gyermeket. Elmondom nekik, hogy „Ma egy bohócos játékot hoztam nektek”
  • A játék menete, játékszabályok: – A kezdeményezés után ismertetem a játékszabályt. Az Ügyes Bohóc a fogó. A gyerekek közül társakat keres a farsangi mulatsághoz. A gyerekek a szőnyegen látható külső körön belül futkározhatnak. Akit a fogó a kezében lévő bohóc hajjal megérint, az kiesett, leül törökülésbe. A játék győztese az a gyermek, aki a játék végéig „talpon marad”. A következő játékban ő lehet az Ügyes Bohóc. Minden gyermeknek be kell tartani a játékszabályokat és figyelni a baleset megelőzésre, kikerülni a földön ülő, játékból kiesett társakat, kerülni az összeütközést a többi futást végző gyermekkel. – A játék megvalósítása Kiszámolóval döntjük el, hogy ki lesz az „Ügyes Bohóc”. A játékot az óvodapedagógus sípszóval indítja. Szabálytalanság esetén sípszóval le is állíthatja. A csoportba járó SNI, mozgáskorlátozott gyermek az óvodapedagógus segítőjeként figyeli a játék menetét, a szabályok betartását. Később ő lehet a játék indítója, irányítója.
  • A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor már csak egy futó gyermek maradt. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás Konkrét, reális, ösztönző értékelés verbális formáit alkalmazom. A jó teljesítményt dicsérettel jutalmazom.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Konkrét, reális, ösztönző értékelés verbális formáit alkalmazom. A jó teljesítményt dicsérettel jutalmazom. Értékelési szempontok: -Játékszabály betartása, becsületesség. – Balesetvédelmi szabályok betartása (társ kikerülése) -Gyorsaság a futás során
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Amikor már jól megy a játéknak ez a formája, akkor érdemes átalakítani páros fogóvá. A gyerekek is, a fogó (Bohóc) is párral fut. Ez a páros tevékenység újabb fejlesztési lehetőségeket nyújt a társsal való együttes tevékenység, együttes mozgás összehangolására, téri tájékozódás, együttműködés bonyolultabb formáinak fejlesztésére, párválasztás gyakorlására. . A bohócoknál meg kell egyezni abban, hogy kinél legyen a bohóchaj, vagy hogyan tudják legeredményesebben „elkapni” vele a futó párokat. Az SNI gyermek lehet a játékvezető.
  • A játékvezető speciális feladatai: – Sípszóval indítja és zárja le a játékot. – Figyel a játékszabályok betartására. Sípszóval leállíthatja a játékot súlyos szabálytalanság esetén.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Gazsó Márta