JÁTÉKRA FEL!

Utassy Klaudia: Ház fogó

A játék neve, címe: Ház fogó

A játék pedagógiai célja: Fejlessze a résztvevők mozgását, a társas szabályok gyakorlását, a társas együttműködés magasabb szintre emelését. Olyan játékot ismertettem, amit sajnos még nem játszottak, így fontos volt tudatni pontosan mi a feladat.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmét felhívtam arra, hogy az udvari beton egyenetlensége okozhat balesetet, ha a lábuk elakad, illetve fokozottan figyeljenek egymásra, nehogy fellökjék egymást.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az udvari helyszín kijelölésében együtt vettünk részt, a terület nagysága és foglaltsága miatt.

A játék megnyitása, nyitánya: Kedves gyerekek!

Olyan játékot fogunk játszani -amit előzetes felmérés után- még nem játszottatok! Bizonyára már láttátok a HupikékTörpikék című mese sorozatot, gyerekkorom kedvenc meséje! Azok kedvéért, aki nem ismernék elmesélem, miről szól a mese! Minden rész alapja azt mutatja be, hogyan tudja megkaparintani Hókuszpók a Törpikéket.! A törpikék mindig kicselezik őt, de néhány esetben foglyul ejti őket, de ekkor mindig segítséget kapnak a törpök.

A játék menete, játékszabályok:Párokat fogtok alkotni, akik a gombaházat fogják jelképezni. Ki fogunk jelölni, vagy önkéntes jelentkezését várom, aki az üldöző, a nagy Hókoszpók lesz, és kérnék egy előle menekülő törpét! Hókuszpók az egyik oldalon várja, hogy elindulhasson, az egyik törpike a sok közül pedig nagyon figyel, hogy el ne kapja őt. Megmenekülhet tőle, ha beáll a gombaházba, és a neki háttal álló kimentheti azzal, hogy helyette fut tovább. Ha Hóki mégis elkapná őt, szerepet cserélnek, és Törpiből lesz Hókuszpók, és fordítva. Egymást nem lökhetitek fel, és az egyenetlen betonfelület miatt vigyázzatok, el ne essetek benne!

A játék lezárása: Az lesz az ügyes törp, akit a játékidő alatt nem – vagy a legkevesebbszer fogtak el és nem volt HókuszPók szerepében.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Akit Hókuszpók nem fogott meg szeretném egy matricával jutalmazni, de szeretnék gratulálni a mi Hókuszpókuszunknak is, mivel az egyik tanuló kiállt a játékból és több törpöt kellett neki kergetni a páratlanszámú gombaház miatt.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Keretmese ötletek: a varázsló igyekszik elkapni a tündéreket meseországban, de a tündérek gyorsabbak, és egymást segítve a házukba való menekítéssel sok társukat rejtik el, vagy veszik át a menekülés feladatát.

A játékvezető speciális feladatai: A páros számú házak miatt figyelni kell a létszámra, ha esetleg menet közben valaki kiáll, mert esetleg természeténél fogva nem tud veszíteni, és feladja a játékot, újra kell gondolni a játék menetét, esetleg pl. több menekülőt vagy több fogót kell beállítani. Felhívni a figyelmet, hogy ne fussanak össze, ne lökjék fel egymást, ha azonos házba futnak be,

A játékot lejegyezte: Utassy Klaudia