JÁTÉKRA FEL!

Tóthné Pelei Erika: Állatkvíz

  1. A játék neve, címe: Állatkvíz
  2. A játék pedagógiai célja: A játék során fejlődik a gyerekek szókincse, ugyanakkor fejleszti a következő képességeket is: Képességfejlesztés (emlékezet, szabályok észben tartása, csoporttársak elfogadása, segítése és együttműködés, kudarctűrő képesség – esetleges vereség elfogadása, méltányosság – gyengébb képességű tanulók elfogadása és nem kirekesztése a játékból, kitartás és akaraterő)
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel egy pamutlabdát dobálnak egymásnak a gyerekek, ezért a környezetükből el kell pakolni azokat a tárgyakat, amiket leverhetnek vele.pl. váza, asztalon lévő szemüveg stb.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: egy pamutlabda, vagy egy kitömött pamut zokni
  12. Technikai igény: valamilyen díj, oklevél készítése a győztesnek illetve a 2. és 3. helyezettnek
  13. Az előkészítés feladatai: : teremben annyi hely szükséges, hogy körben elférjenek a gyerekek. Tanteremben ehhez a fal mellé kell tolni a padokat, felesleges székeket. Törékeny tárgyakat el kell pakolni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a teremátrendezést közösen végezzük
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékban azt a gyereket keressük, aki a legtöbb állatnevet ismeri, és emellett még azt is tudja, hol van az élőhelye. Vigyázz, számít a gyorsaság is és van némi csalafintaság is benne!
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben ülnek, vagy állnak. Az egyikük kezdi a játékot azzal, hogy odadobja a labdát egy másiknak és közben azt kiáltja pl. hogy „VÍZ”. A labdát elkapónak nagyon gyorsan meg kell neveznie egy állatot, amelyik a vízben él. Nem elég azonban csak annyi, hogy „hal”, hanem egy konkrét állatfajta nevét kell mondani, pl. csuka, bohóchal, polip…stb. Az elfogó a válasza után azonnal továbbdobja másvalakinek a labdát, miközben kiáltja a „VÍZ”, „FÖLD”, „LEVEGŐ” vagy „TŰZ” szavakat. A „TŰZ” szóra az elkapónak azt kell kiáltania, hogy „forró”, kivel a tűzben nem él egy állatfajta sem. Ha valaki téveszt, kiáll a körből.
  18. A játék lezárása: A győztesnek a díj átadása illetve a 2. és 3. helyezett jutalmazása
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret a tanulói munka, magatartás értékelésére. Apró jutalomtárgy átadása (pl. állatos matrica) Tanulók véleményének meghallgatása a játékról
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet versenyt is rendezni, akkor egy papíron összesítjük, hogy melyik gyerek hány pontot szerzett. A jó válasz 1 pontot ér, ha nem tud válaszolni, akkor 0 pontot kap, ha rosszat mond, akkor levonunk 1 pontot. Akinek a legtöbb pontja gyűlik össze, jutalmat kap.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A pontos, egyértelmű játékszabály ismertetése. A játék közben a sportszerű, zavartalan játékmenet biztosítása és esetleges segítségnyújtás a bizonytalan, ügyetlenebb játékosok számára. A játék végén a tanulói munka, magatartás értékelése, díjak kiosztása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóthné Pelei Erika