JÁTÉKRA FEL!

Rostás Erika Krisztina: Jeges-tengeri kaland

A játék neve, címe: Jeges-tengeri kaland

A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztése, közös problémamegoldás

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A papírlapokat csúszásmentes padlóra helyezni.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Csomagolópapír

Technikai igény: Nincsen

Az előkészítés feladatai: Papírlapok elhelyezése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A teremben a játéktér szabaddá tétele. Például a padok, székek eltolása a terem szélébe.

A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet elmesélése motiválás, ráhangolás céljából. Egy Jeges- tengeri hajóútra indultunk, ahol váratlanul elkezd süllyedni a hajó. Miután egy jéghegynek ütközött, és léket kapott, a hajótestbe elkezd beszivárogni a víz. Az utasok jégtáblákon akarják átvészelni azt az időszakot, amíg a segítség a partról megérkezik.

A játék menete, játékszabályok:A gyerekek felállnak a helyükről és a játéktérre jönnek. A hajó süllyedésének észlelésekor a résztvevőknek rá kell állniuk az előzetesen szétszórt papírdarabokra, amelyek a jégtáblákat szimbolizálják. A jégtáblára leülni, lefeküdni nem szabad. Igen ám, de ekkor érkezik a Golf- áramlat, amely megolvasztja a jégtáblákat. Három diák játssza a meleg Golf-áramlatot, amely megolvasztja a jégtáblákat. A jégtáblák megolvasztását a papírlapok széttépésével szimbolizálják. Az egyedül maradó hajótöröttek esetében könnyű dolga van az áramlatnak. .Az egymagukban állók alatt hamarosan nem marad papír. Ekkor elvesznek és elmerülnek, kiesnek a játékból. A résztvevőknek lehetőségük van, hogy a körülöttük lévőkkel (a jégtáblaszomszédjaikkal) úgy kapaszkodjanak össze, hogy megvédjék a jégtábláikat, és túléljék a szerencsétlenséget.

A játék lezárása: A játék addig tart, amig a részvevők elég motiváltak, lelkesek.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék egy közös beszélgetéssel zárul. A következő kérdések mentén zajlik a beszélgetés: – Bele tudtad- e magad élni a helyzetbe? El tudod- e ezt a válóságban képzelni? – Milyen érzéseid voltak a játék közben? – Milyen tulajdonságok kellenek egy ilyen helyzetben a túléléshez? – Kiknek sikerült a megmenekülniük? Miért? – Miért estél ki? Mit csinálnál másképpen?

A játékvezető speciális feladatai: – A kerettörténetet úgy kell elmesélni, olyan hangulatot kell teremteni, hogy a játékosok bele tudják élni magukat a szituációba, ezáltal pedig motiváltak legyenek. – Figyelni a balesetveszélyre (elcsúszás, esés). – A játék közben némi biztatást adni a játékosoknak, ha ez szükséges.

Egyéb/megjegyzés: A játék alapvetően egy drámajáték, amelynek a a fő célja a megélés, a tapasztalás, önmaguk viselkedésének a megfigyelése. Természetesen gratulálunk azoknak, akik bent maradtak a játékban, de nem ezen van a hangsúly.

A játékot lejegyezte: Rostás Erika Krisztina