JÁTÉKRA FEL!

Ritó Ibolya: Zsebelős játék

  1. A játék neve, címe: Zsebelős játék
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció fejlesztése, auditív figyelem fejlesztése, feszültségoldás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő teret kell kialakítani a mozgáshoz.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kendők, órák, karkötők, kalap, cetlik
  12. Technikai igény: székek, stopper
  13. Az előkészítés feladatai: A székeket körben kell elrendezni úgy, hogy legyen hely a mozgásra közöttük. Kendőket kell szétosztani, amivel bekötik a játékosok a szemüket, és akinek nincs karóra a kezén, annak biztosítani egyet. Cetliket kell készíteni, annyit, ahány játékos van, ebből egy kivételével mind üres, egyen pedig egy „Zs” betű szerepel. Ezeket kalapból húzzák ki a résztvevők.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy kisváros lakói vagyunk. Éjjelente egy tolvaj lopódzik közénk, akinek a gyengéi a karórák. Legyünk résen, próbáljuk meg lebuktatni őt!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek székeken. Kalapból húznak egy cetlit, ami üres, egy kivételével, amin egy „Zs” betű szerepel. Aki ezt húzta, az lesz a zsebes. Mindenki titokban tartja, hogy mit húzott. Játékvezető bejelenti, hogy eljött az éjszaka, ekkor a játékosok felkötik a szemükre a kendőt. A zsebes a lehető leghalkabban odaoson valakihez, lecsatolja a kezéről az órát ( ezt hagyni kell , továbbá nem lehet megfogni, tapogatni ), majd a kijelölt helyre viszi, végül pedig visszaül a helyére, felteszi a kendőjét, mintha mi sem történt volna. Hogy ne legyen olyan egyszerű, mindezt 30 másodperc alatt kell kiviteleznie, különben „nyomot hagy maga után”. A „nyom” az egy kézfogás a kizsebelttel. Ezután a játékvezető bejelentésére felvirrad a reggel. Akinek van gyanúsítottja, az kézfeltartással jelzi. Legalább 2 embernek kell ezt jelezni, és akkor 3-ra rámutatnak az illetőre. Ha ugyanarra a személyre mutatnak, és helyesen, akkor lebuktatták a tolvajt, ha nem, akkor jön a következő kör. Abban az esetben, ha mindketten ugyanazt a személyt vádolják, de tévesen, kimaradnak a következő gyanúsításból. A zsebes nem gyanúsíthat. Mindenki helyet cserél, majd a kendőt felkötik, és eljön a következő éjjel.
  18. A játék lezárása: A játék addig folytatódik, amíg a tolvaj le nem bukik, vagy amíg nem sikerül 3 órát ellopnia. Elismerés az ügyes zsebesnek, vagy a szemfüles városlakóknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, hogy ki – hogyan érezte magát a játék közben, mit gondoltak, mit éreztek a játék alatt?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék nehezíthető azzal, ha szűkítjük a tolvaj idejét, vagy ha pl. egy zörgő tárgyat is vinnie kell magával a rablás során, de lehet kikötés az is, hogy csak egy kézzel dolgozhat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető jelenti be a nappalok és éjjelek váltakozását, méri az időt stopperrel a zsebelésnél.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ritó Ibolya